Πως να δω τον άγγελο μου

Άγιος Φανούριος
 
Οδηγίες για το πως θα βρούμε τον άγγελο μας ποιος άγγελος μας προστατεύει, πως θα βρούμε το όνομα του, πως θα τον αναγνωρίσουμε τα σημάδια που μας δίνει, και διάφορες άλλες ερωτήσεις τις οποίες θα δούμε ευθύς αμέσως.

Πως βρίσκω τον άγγελο μου;
Σίγουρα όχι με έρευνα στους δρόμους γύρω από το σπίτι μας ή με κάποια αγγελία ή αφίσα αναζήτησης "έχασα τον άγγελο μου". Ο άγγελος δεν χάθηκε ποτέ ώστε να πρέπει να τον βρούμε, είναι πάντοτε δίπλα μας. Η αληθινή αγάπη δεν νευριάζει, δεν ζητάει το συμφέρον της και όλα όσα μας λέει ο Παύλος στον υπέροχο "ύμνο της αγάπης". Οι άγγελοι δεν έχουν συμφεροντολογική αγάπη προς εμάς ούτε εγωισμό, είναι πάντοτε δίπλα μας, εμείς χανόμαστε μεταφορικά από αυτούς με τις αμαρτίες και την απομάκρυνση μας από την Εκκλησία. Αν θέλουμε να βρούμε τον άγγελο μας ας προσπαθούμε να μην αμαρτάνουμε, να εκκλησιαζόμαστε, να εξομολογούμαστε, να προσερχόμαστε στην Θεία Ευχαριστία.
Αν θέλουμε πραγματικά να επικοινωνήσουμε με τον άγγελο μας και να απευθυνθούμε όπως πρέπει σε αυτόν, τότε δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από την παράκληση προς τον φύλακα άγγελό μας την οποία μπορείτε να βρείτε στο τέλος της ανάρτησης. Ο άγγελος μας χαίρεται πάρα πολύ όταν λέμε την παράκληση προς αυτόν.

Πως θα βρω το όνομα του αγγέλου
μου; 
Πολλοί πλασάρουν διάφορα ονόματα αγγέλων παρουσιάζοντας καταλόγους. 
Ο άγγελος μας δεν είναι κάποιος ξένος αλλά ένας γνήσιος φίλος, είναι ένας επιστήθιος φίλος. Δεν θα πρέπει να βρούμε το όνομα του ώστε να απευθυνθούμε προς αυτόν ή να ξέρουμε το όνομα του ώστε μας ακούσει. Η προσφώνηση "φύλακα άγγελε" είναι ανώτερη από οποιοδήποτε δήθεν όνομα διότι αυτή η ιδιότητα του αγγέλου είναι η πιο κοντινή σε εμάς. Ένα παιδί λέει μητέρα ή μαμά. Αυτό είναι απείρως ανώτερη προσφώνηση από το να έλεγε το όνομα της. Μάλιστα όχι μόνο αυτό αλλά αν ήθελε να λέει μόνο το όνομά της και όχι το όνομα που έρχεται από την ιδιότητα αυτό θα ήταν σαν να την θεωρεί ξένη. 
Εκ του πονηρού λοιπόν αυτές οι θεωρίες για ονόματα αγγέλων διότι αρχικά θέλουν κρυφά να μας κάνουν να αφαιρέσουμε την κατάλληλη προσφώνηση προς τον άγγελο και έπειτα να μοιάζουμε με μάγους που κάνουν επικλήσεις ώστε με αυτά να στενοχωρούμε τον άγγελό μας. Φύλακα άγγελε λοιπόν είναι η πιο κατάλληλη προσφώνηση από μεριάς συγγένειας και αγάπης από εμάς προς τον άγγελο. Βλέπουμε ότι η προσευχή προς τον άγγελο ξεκινάει ακριβώς έτσι, άγιε άγγελε φύλακα μου, Ἅγιε Ἄγγελε, ὁ ἐφεστώς, δηλαδή άγιε άγγελε που είσαι δίπλα μου και με προσέχεις, εφεστώς σημαίνει στέκομαι δίπλα. 
Οπότε τα δήθεν ονόματα των αγγέλων που διαδίδονται σε καταλόγους στο διαδίκτυο είναι απλά ώστε να υπάρξει ένα προγεφύρωμα και να περάσουμε στην μαγεία, στην αστρολογία, σε διάφορες άλλες εντός εισαγωγικών σοφίες, έπειτα αυτά να γίνουν ο συμβουλάτοράς μας, διότι συν τω χρόνω η χαρτορίχτρα το μέντιουμ ο αστρολόγος ο κάθε τσαρλατάνος γίνονται καθοδηγητές και μας πασάρουν τις συμβουλές τους και τις οδηγίες τους. Αν δεν καταφέρει αυτό ο Διάβολος τότε τουλάχιστον θέλει να καταφέρει να διαστραφεί η ιδέα μας για τους αγγέλους και εμείς να φερόμαστε σαν να επικαλούμαστε πονηρά πνεύματα. 

Ποιο πεδίο δράσης και ποια ειδικότητα έχει ο κάθε άγγελος;
Πολλές φορές στις λίστες των αγγέλων δίπλα από το όνομα υπάρχει και δήθεν κάποια ιδιότητα του αγγέλου ή το πεδίο δράσης του. Ας σκεφτούμε το εξής αγαπητοί, κάποιος διορίζει έναν φύλακα στην τεράστια περιουσία του η οποία περιλαμβάνει σπίτια χωράφια λίμνες λόφους. Άραγε ο φύλακας έχει εξουσία να επιβλέπει μόνο μέσα στο σπίτι ή μόνο στο χωράφι ή μόνο στην λίμνη; Φυσικά και όχι. Μήπως πάλι αν χρειαστεί να επέμβει αυτό θα γίνει μόνο στο νερό της λίμνης ή μόνο στα χώματα του βουνού; Όχι, αλλά ο ιδιοκτήτης δίνοντας σε αυτόν την θέση του φύλακα του έδωσε εξουσία επάνω σε όλα. Οπότε οι άγγελοι έχουν δικαιοδοσία σε όλη την περιουσία του Δημιουργού, δεν πρέπει να φωνάξει ο ένας τον άλλον, έχουν δύναμη επάνω σε όλη την Δημιουργία, δεν είναι μερικοί που έχουν ειδικότητα σε ένα μόνο πεδίο ή μερικοί που έχουν εξουσία μόνο στο φως, άλλοι στο νερό, άγγελοι της γνώσης του ήλιου των κεραυνών των βουνών των ανέμων και τα όμοια λόγια του αέρα που μας λένε μερικοί. Αν κάποιος σας έλεγε ότι ο άγιος Νικόλαος, που είναι γνωστός ως προστάτης των ναυτικών, μπορεί να κάνει θαύματα μόνο στην θάλασσα αλλά όχι στην ξηρά, οπότε πρέπει να μπείτε σε καράβι ή να πάτε στην παραλία και μέσα στην θάλασσα ώστε να τον επικαλεστείτε, δεν θα γελούσατε; 
Αν σας έλεγαν ότι στην Λέσβο ο Ταξιάρχης προστατεύει τον Μανταμάδο αλλά 23 χιλιόμετρα παραπέρα στην Θερμή κάνουν κουμάντο οι άγιοι Ραφαήλ Νικόλαος και Ειρήνη δεν θα σας φαινόταν αυτό μια μεγάλη ανοησία; 
Το ίδιο παράλογες πονηρές και ύποπτες δεν είναι οι διάφορες θεωρίες που λένε ότι ο ένας άγγελος έχει εξουσία στο νερό και άλλος στον αέρα;
Από την άλλη μήπως κάποιος πιστεύει ότι οι άγγελοι είναι εκεί ώστε να βάλουν στο κεφάλι του ανθρώπου γνώσεις ή εμφανίζονται ώστε να πιάνουν την κουβέντα; Ο Χριστός είπε στο Πάτερ ημών "τον άρτο δώσε μας τον επιούσιο", αυτό σημαίνει ότι θα πάμε στην ταράτσα να μας πετάξει φαγητό; Αν κάποιος συμβούλευε ότι αυτό ορίζει να κάνετε θα σας φαινόταν γελοίο. Αν μας έλεγαν ότι το βράδυ όταν κοιμόμαστε κάποιος θα βρίσκεται δίπλα μας και θα μας μαθαίνει έτσι με αυτόν τον τρόπο σε μερικούς ύπνους θα αποκτήσουμε μεγάλη γνώση και σε ένα χρόνο διδακτορικό θα τον πιστεύαμε; 
Σίγουρα όχι, μάλλον θα γελούσαμε. Το ίδιο γελοίο είναι όταν κάποιος μας λέει ότι ο τάδε άγγελος έχει ειδικότητα στην τάδε γνώση και θα μας την μεταδώσει. Οι άγγελοι ξέρουν όσα χίλιοι καθηγητές αλλά δεν ευνοεί την τεμπελιά ο Θεός, θα μας βοηθήσει να καταφέρουμε κάτι που θα αγωνιστούμε για αυτό και όχι καθώς εμείς κοιμόμαστε, δηλαδή αδρανούμε, αυτός θα μας κάνει σοφούς και αγίους.
 
Πως θα αναγνωρίσω τον φύλακα άγγελο μου;
Θα του ζητήσουμε ταυτότητα, τόσοι φύλακες άγγελοι κυκλοφορούν, μην κάνουμε και κάποιο λάθος. Σίγουρα στην ταυτότητα εκτός από "Βασίλειο των Ουρανών" που είναι η χώρα του, θα γράφει και ιδιότητα "φύλακας άγγελος του/της τάδε". Μάλλον όχι.....
Οι οδηγίες που διαδίδονται για να αναγνωρίσουμε τον άγγελο μας είναι ανοησίες και σκοπό έχουν να μας οδηγήσουν στο να κοιτάμε διάφορα συγκεκριμένα κατά παραγγελία πράγματα τα οποία ο Διάβολος έπειτα θα εκμεταλλευτεί ώστε να μας προκαλέσει κακό. 
Ας σκεφτούμε κάτι, η αναγνώριση κάποιου με τι έρχεται; 
Έρχεται με το να μάθουμε πως είναι εξωτερικά; Με το να πούμε "α αυτός είναι;"; 
Φυσικά και όχι. Έρχεται με τα λόγια μήπως; Ούτε με αυτά.
Πως αναγνωρίζουμε στην πραγματικότητα έναν Άγιο, επί παραδείγματι τον Άγιο Παΐσιο; 
Θα τον δούμε στην εικόνα και θα πούμε "α! ο άγιος Παΐσιος" και αυτό ήταν; Ωφέλησε αυτή η αναγνώριση κάτι εμάς; Μήπως τίμησε τον άγιο; Βεβαίως και όχι, δεν έκανε τίποτα από τα δυο. Η γνήσια αναγνώριση του Αγίου γίνεται με την μίμηση του, δηλαδή με το να κάνουμε και εμείς ότι έκανε ο άγιος, να κάνουμε πράξη ότι μας δίδαξε ο Χριστός. Ἱκετεύομεν οἱ δοῦλοί σου καί κλίνομεν γόνυ καρδίας ἡμῶν· κλῖνον τό οὖς σου Ἁγνή, λέμε προς την Υπεραγία Θεοτόκο. Βλέπουμε ότι πρέπει να κλίνουμε το γόνυ της καρδίας πρώτιστα. Οπότε εμείς ας αναγνωρίσουμε τον άγγελο μας με αυτό που είναι η πραγματική αναγνώριση, έπειτα ο ίδιος με την ύπαρξή του θα μας βοηθήσει να καταλάβουμε ότι εφόσον αναγνωρίζουμε με τις πράξεις και όχι με τα λόγια ή την όψη έναν άνθρωπο, που όντως έχει ο κάθε ένας και διαφορετικό παρουσιαστικό, τότε ως προς τους αγγέλους μόνο η αναγνώριση δια πράξεων μας μένει η οποία περιέχει και την ουσία. Οι άγγελοι είναι πνεύματα και έχουν πλαστεί χωρίς σώμα, είναι σαν άυλοι, και δεν έχουν χαρακτηριστικά όπως επί παραδείγματι ένας πράσινα άλλος μπλε άλλος καστανά μάτια.
 
Πως θα επικοινωνήσω με τον άγγελο μου;
Δεν χρειάζεται να επικοινωνήσουμε με τον φύλακα άγγελό μας υπό την έννοια που αρκετοί αναφέρουν, αυτοί χρησιμοποιούν τους αγγέλους ώστε να τους μετατρέψουν σε κομμάτι από την μαγεία την αστρολογία ή άλλες θεωρίες έχοντας με αυτό σκοπό να αλιεύσουν θύματα. Η προσευχή είναι η επικοινωνία με τον άγγελο μας, με αυτήν τον παρακαλούμε με αυτήν τον ευχαριστούμε, έτσι επικοινωνούμε με αυτόν. 
Δεν χρειάζεται να του γνωστοποιήσουμε και πολλά, ο γνήσιος φίλος όχι μόνο γνωρίζει την κατάσταση διότι ενδιαφέρεται αλλά και από μόνος του λαμβάνει τις πρωτοβουλίες ώστε να μας βοηθήσει. Ο άγγελος μας είναι χιλιάδες χρόνια μεγαλύτερος από εμάς και έχει νοερά επικοινωνία με τον Θεό. Αυτό που θέλει δεν είναι συζητήσεις και κουβέντα περί ανέμων και υδάτων αλλά πράξεις. 
Να εκκλησιαζόμαστε, να έχουμε πνευματικό, να εξομολογούμαστε, να κοινωνούμε. 
Αν έχουμε σωστή ζωή τότε ο άγγελος παρεμβαίνει και μας βοηθάει, ειδάλλως αν εμείς έχουμε τον νου στο πως θα κάνουμε την τάδε ή δείνα αμαρτία ας ξέρουμε ότι ο άγγελος ούτε θα γίνει ποτέ συνεργός μας σε ανομίες ούτε ποτέ θα ευνοήσει την αμαρτία με την βοήθειά του διότι θέλει το καλό μας.
 
Ποιος είναι ο άγγελος μου σύμφωνα με την ημερομηνία γέννησης μου;
Θα δούμε θεωρίες όπως το ότι άγγελος μας είναι ορισμένος σε εμάς με βάση την ημερομηνία γέννησης, ότι αυτός έχει κάποιες ιδιότητες που τις λαμβάνουμε και εμείς ή μας οδηγεί ο άγγελος σε αυτές. Επί παραδείγματι αν έχουμε γεννηθεί την τάδε ημερομηνία ο άγγελος είναι ο τάδε κάνει το τάδε οπότε και εμείς έχουμε τις τάδε ιδιότητες ή την τάδε ιδιοσυγκρασία ή θα αποκτήσουμε αυτές αν κάνουμε διάφορα και γενικώς ο άγγελος γίνεται από πολλούς το συστατικό που θα δώσει αγγελική γεύση στην πικρή σούπα της πλάνης. Το σίγουρο είναι ότι όσοι έχετε γεννηθεί όλους τους μήνες όλων των ετών έχετε φύλακα έναν άγγελο ο οποίος είναι άτομο με τιμιότητα αφού πάντοτε θέλει να σας βοηθήσει χωρίς να έχει απώτερο σκοπό, είναι συνετός, θυσιάζεται για εσάς, είναι μεθοδικός στις κινήσεις του, είναι συνεπής, έχει οργανωτικότητα, τον χαρακτηρίζει η έντονη αφοσίωση στο καλό, έχει αίσθηση του καθήκοντος. Για να αποκτήσετε και εσείς τις ίδιες ιδιότητες και να βελτιώσετε τον εαυτό σας ο άγγελος δίδει και σε εσάς όλες τις οδηγίες που χρειάζεστε, τις εντολές του Χριστού. Αποκτήστε και εσείς αυτές τις ιδιότητες με το να προσέρχεστε στην Εκκλησία και στα μυστήρια. 
 
Ποιος άγγελος με προστατεύει; Ποιος άγγελος είναι ιδιαίτερα κοντά σε εσένα;
Μα φυσικά ο άγγελος που έχει ορίσει ο Θεός και εμείς για ποιο λόγο άραγε ζητούμε να μάθουμε ποιος ακριβώς είναι; Αν το σκεφτούμε καλύτερα θα δούμε ότι από την πλευρά του αγγέλου έχουμε τα εξής, μας αγαπάει ειλικρινά βοηθώντας μας όπως και οι υπόλοιποι φύλακες άγγελοι, είναι αυτός που ο Θεός έχει ορίσει σε εμάς οπότε έχει την Θεϊκή βοήθεια η οποία είναι ακαταμάχητη ενώ παράλληλα με αυτά είναι πάρα πολύ ταπεινός ειδάλλως θα ήταν δαίμονας. Οπότε όπως ο Χριστός ήταν ταπεινός και δεν κόμπαζε ή όπως κάποιος που κάνει ένα καλό είναι ταπεινός και δεν θέλει να φαίνεται, ακριβώς το ίδιο επιθυμεί και ο άγγελος μας. Αόρατα μας προσφέρει χωρίς να θέλει να φανεί, αυτό ζητάει η βούλησή του, αυτό θέλει. Όπως ο Χριστιανός είναι αόρατος στις αγαθοεργίες και σε ότι καλό κάνει χωρίς να κομπάζει και να ζητάει τα μπράβο, χωρίς να θέλει να εμφανίζεται και να λέει "εγώ σε βοηθάω", "εγώ σου έκανα καλό", "ορίστε! τώρα έμαθες ποιος είμαι εγώ που σε βοηθάω", όμοια και ο άγγελος, δεν έχει εγωισμό και θέλει να είναι αόρατος. Ο άγγελος αν εμφανιζόταν ώστε να δούμε ποιος είναι αυτός που μας βοηθάει θα στενοχωριόταν όσο δεν μπορούμε να φανταστούμε. Ας θυμηθούμε τους αγίους γέροντες, όπως τον γέροντα Παΐσιο, τον γέροντα Πορφύριο. Αυτοί παρά το ότι ο Θεός τους έδωσε τόσα χαρίσματα δεν ήθελαν με κανένα τρόπο τους επαίνους και την προβολή. 
Αν τους λέγαμε "έλα γέροντα έξω στον κόσμο να σε παρουσιάζω στα μέσα, να βλέπουν εσένα που η προσευχή σου έκανε τόσους καλά", όχι απλά δεν θα ήθελαν αλλά θα ήταν σαν να τους ρίχναμε μαχαιριά στην καρδιά. Ήθελαν να είναι αφανείς, δεν έχουν άγιοι και άγγελοι κατ' επίφασιν ταπείνωση, δεν κάθονται για λίγο καιρό αφανείς για να παρηγορηθεί ο εγωισμός αλλά μετά εμφανίζονται. Αυτά από την πλευρά του αγγέλου. 
Από την δική μας πλευρά εμείς πρέπει χωρίς εξαναγκασμό να ακολουθούμε τον Θεό, αυτός προσφέρει μεν τα εχέγγυα της διδαχής αλλά δεν θέλει να εξαναγκαστεί κάποιος. Σου εμφανίζει τον Παΐσιο αλλά όχι τον άγγελο, τουτέστιν αντί να γίνεται ορατός λίγες ή πολλές φορές ο άγγελος, είναι πάντοτε ορατός ο ισάγγελος, ένας άνθρωπος ανάμεσά μας ο οποίος ζώντας αγγελικό βίο απεχόμενος από παντός πονηρού πράγματος, ακριβώς όπως ο άγγελος έχει γνώση του μέλλοντος, έχει γνώση γεγονότων που έχουν γίνει πίσω από κλειστές πόρτες ή τα γνωρίζουν λίγοι ή ένας, που θαυματουργεί όπως και οι άγγελοι και παρέχει της διδαχής το αληθές. Αν ο άγγελος ερχόταν μας συστηνόταν και τον βλέπαμε λίγο ή και συχνά πυκνά θα είχαμε τρόπον τινά εξαναγκαστεί στην πίστη ή στην αντίθετη πλευρά θα είχαμε μεγαλύτερο κρίμα. Επιπλέον ως προς τον Διάβολο θα είχε ανοιχτεί δρόμος και θα μπορούσε εύκολα να μας πλανήσει μεταμορφωμένος σε άγγελο. Αφού είδα τον άγγελο προχτές ε και σήμερα ο άγγελος είναι που μου μιλάει. Οπότε ο κάθε άγγελος αν το σκεφτούμε θα έπρεπε να είναι συνέχεια ορατός ειδάλλως αν ρωτούσαμε ένα δαίμονα "είσαι άγγελος;" θα μας έλεγε "μα φυσικά και είμαι, ήρθα να σου δώσω ωραίες συμβουλές..." και από μέσα του θα έλεγε και την συνέχεια "...για να πας από το κακό στο χειρότερο". Το ότι δεν εμφανίζεται λοιπόν ο άγγελος αιτία είναι και άλλοι λόγοι από το ότι είναι πολύ ταπεινός, αυτοί είναι η δική μας ανύψωση, "μακάριοι οἱ μή ἰδόντες καί πιστεύσαντες" Ιω. 20, 29, αλλά και η δική μας ασφάλεια, μας προστατεύει από πλάνη εκ του πονηρού "αὐτός γάρ ὁ σατανᾶς μετασχηματίζεται εἰς ἄγγελον φωτός" Β Κορ. 11,14. Επιπλέον προστατευόμαστε από τυχόν έπαρση, "εγώ έφτασα σε μεγάλα πνευματικά μέτρα, βλέπω αγγέλους". Ο άγγελος μας είναι εδώ για να μας βοηθήσει όχι να μας φέρει επιπλέον προβλήματα.  Ας ξέρουμε ότι ο Διάβολος είναι εχθρός του Θεού και κατ' επέκταση εχθρός και όλης της Δημιουργίας, ποτέ δεν προσφέρει τίποτα σε κανέναν παρά μόνο ζημιώνει και μάλιστα μεγάλως. Για βεβαιωθούμε ας δούμε ότι στο Ευαγγέλιο οι δαιμονισμένοι ως προς τον εαυτό τους έπεφταν στην φωτιά για να καούν ή στο νερό για να πνιγούν ενώ ως προς τους άλλους ανθρώπους ήταν πολύ επιθετικοί, τους χτυπούσαν και ήθελαν να τους σκοτώσουν. Εκτός αυτών ας σκεφτούμε και το εξής, αν και ο άγγελος δεν προσβάλλεται διότι έχει την γνήσια αγάπη, το να θέλουμε από περιέργεια να τον δούμε αυτό δεν τον υποβιβάζει εφόσον έτσι θεωρούμε ότι είναι ένα θέαμα τσίρκου;
 
Πως θα καταλάβω τα σημάδια που μου δίνει ο άγγελος; 
Ο άγγελος δεν είναι κάποιος αρχηγός σε ένα παιχνίδι γρίφων ώστε να μας δίνει σημάδια για να μας πει στο τέλος κάτι. Αν ήθελε ο Θεός να μας λένε οι άγγελοι πράγματα τότε θα εμφανίζονταν αραιά ή συχνά και θα μας έλεγαν αυτό που ο Θεός ήθελε να μας πει. 
Οι άγγελοι έχουν ταυτίσει το θέλημα τους με αυτό του Θεού, αγαπούν τον Θεό και θέλουν ότι θέλει και αυτός, άρα δεν έχουν να μας πουν ούτε κουτσομπολιά, ούτε πως θα αποκτήσουμε πολλά χρήματα και ακριβά αυτοκίνητα, ούτε κάτι άλλο σχετικό. 
Αν παρατηρήσουμε τα λόγια του Αρχαγγέλου Γαβριήλ ο οποίος εμφανίστηκε στην Παναγία αυτός της είπε την βουλή του Θεού, είπε εκείνο που ήθελε ο Θεός, δεν άρχισε την κουβεντούλα για άσχετα πράγματα. 
Οπότε αφενός βλέπουμε ότι οι άγγελοι ταυτίζουν το θέλω τους με αυτό του Θεού και αφετέρου θέλουν αυτό που θέλει και ο Θεός. Εμείς ήδη εδώ και 2000 χρόνια έχουμε αυτό που θέλει ο Θεός, δηλαδή τα λόγια του Χριστού και των αποστόλων τα οποία μας ερμηνεύουν οι πατέρες, άρα δεν έχει κάτι ιδιαίτερο να μας πει ο άγγελος. Εξάλλου σαν τι να μας έλεγε; Ότι πρέπει να εξομολογούμαστε συχνά; Ότι πρέπει να κοινωνούμε; Ότι πρέπει να συμπεριφερόμαστε όπως θέλει ο Θεός; Να μας πει να προσέχουμε από τα διάφορα πάθη και επικίνδυνα πράγματα; Μήπως θέλουμε να μας λέει διάφορα κουτσομπολιά ή το τι είπαν για εμάς οι άλλοι ή να μας υπογράψει συμβόλαιο ανοσίας και ασφάλεια ατυχημάτων; Ο Διδάσκαλος 33 ετών πέθανε, ο μαθητής συμβόλαιο με την ζωή ζητά; Όποιος μας λέει ότι οι άγγελοι προσφέρουν πληροφορίες γνώση και διάφορες άλλες ανοησίες αυτά είναι μια κάλυψη άλλων θεωριών, μακριά πολύ μακριά από αυτά. Η γνώση και η σοφία που πρέπει να έχουμε είναι αυτή που ο Χριστός δίδαξε και μεταφέρουν ανά τους αιώνες οι φωτισμένοι πατέρες άρα αυτήν μας λέει και ο άγγελος. Οπότε δεν μας δίνει σημάδια για τα οποία πρέπει εμείς να κοιτάμε προσεκτικά τριγύρω, αυτό που πρέπει να κοιτάμε προσεκτικά είναι οι διάφοροι τσαρλατάνοι οι οποίοι μας λένε θεωρίες για τους αγγέλους τις οποίες δεν μας είπαν ούτε ο Χριστός ούτε οι απόστολοι ούτε οι επόμενοι τους.
 
Ποια είναι τα προειδοποιητικά σημάδια από τον άγγελο μου;
Σε πολλές περιπτώσεις βλέπουμε άρθρα να μας αποκαλύπτουν τα σημάδια που μας δίνει ο άγγελος, τα πέντε ή δέκα σημάδια που πρέπει να κοιτάμε γύρω, τα δέκα σημάδια ότι μας προσέχει ο άγγελος, τα πέντε δέκα βήματα που πρέπει να κάνουμε ώστε να νιώσουμε την παρουσία τους και τα λοιπά όμοια. Πρέπει να ξέρουμε ότι δεν χρειάζεται να κάνουμε κάποια βήματα ή κάτι όμοιο ώστε να μας ακούσουν ή να έλθουν δίπλα μας οι άγγελοι. Ο άγγελός μας πάντα ακούει και πάντοτε είναι δίπλα μας. Ούτε θα πρέπει φυσικά να κοιτάζουμε γύρω για σημάδια που τάχα μας δίνει ο άγγελος διότι κάνοντας όλα αυτά είναι εξαιρετικά εύκολο να πλανηθούμε. Πανεύκολα θα πλανηθούμε διότι θα νομίσουμε ότι κάτι που είδαμε είναι άγγελος, ότι κάτι είναι δήθεν αγγελικό μήνυμα, κάτι είναι ουράνιο σημάδι, οπότε έτσι θα οδηγηθούμε σε οδό απώλειας. Ο διάβολος θα εμφανίζει τάχα σημάδια ή εμείς θα νομίζουμε κάποια πράγματα ή λόγια ή άτομα σημάδια και έτσι θα γίνουμε παιχνίδι στα χέρια του Διαβόλου. Αν θέλαμε να δούμε τον άγγελο ή να δούμε τα σημάδια των αγγέλων θα έπρεπε να έχουμε οδηγό τους ίδιους τους αγγέλους και τους φίλους τους. Να μας μιλήσει για τους αγγέλους ο κάθε ένας που καμία σχέση δεν έχει μαζί τους αλλά όμως κάνει τον συμβουλάτορα είναι γελοίο και προσβολή προς τους αγγέλους αλλά και προς εμάς. Ο αρμόδιος ώστε να μας μιλήσει για τους αγγέλους είναι ο Χριστός, οι Απόστολοι, οι πατέρες. Ο κάθε ένας που ίσως δεν είναι καν Χριστιανός πως είναι δυνατόν να μας μιλήσει και να μας πει οτιδήποτε για τους αγγέλους; Ο άγγελος δεν έχει κάτι να μας δείξει με σημάδια, όλα μας μας τα έχει δείξει ο Χριστός. 
Μας έχει διδάξει με τα λόγια αλλά και τις πράξεις του. 
Μας έχει δώσει τα "σημάδια" ότι πρέπει να μετέχουμε στα μυστήρια, εξομολόγηση Θεία Ευχαριστία, να λαμβάνουμε μέρος στις ακολουθίες, να έχουμε αγάπη, να διαβάζουμε τους πατέρες και την Αγία Γραφή. Πουθενά δεν βλέπουμε ο Χριστός, οι Απόστολοι, οι πατέρες, να αναζητούν τα 5, 10, 15 αγγελικά σημάδια τριγύρω, τους 5, 10 τρόπους για να επικοινωνήσουν με αυτούς, να ανοίγουν καταλόγους ώστε να βρουν το όνομα του αγγέλου τους, να θέλουν να δουν αγγέλους, να θέλουν να τους ρωτήσουν διάφορα και όλα τα λοιπά όμοια. Αν οι φίλοι των αγγέλων και ο Χριστός δεν μας λένε κάτι τέτοιο πως ο κάθε ένας συμβουλεύει εμάς διαφορετικά; Άρα μόνος ομολογεί ότι είναι ξένος με τον Χριστό, ξένος με τους αποστόλους, ξένος με τους πατέρες, άρα είναι ξένος και με τους αγγέλους και όποιος είναι ξένος με αυτούς είναι φίλος με τον Διάβολο. Δεν ενεργούν οι άγγελοι με σημάδια που θα δείξουν, ούτε εμείς τους επικαλούμαστε λες και είμαστε μάγοι και κάνουμε επικλήσεις. Πόσες φορές δεν μας λένε οι φωτισμένοι γέροντες ότι δεν πρέπει να έχουμε πίστη σε όνειρα και οπτασίες; Πόσες φορές δεν μας συμβουλεύουν ότι ακόμη και αληθινό άγγελο εάν βλέπαμε δεν θα έπρεπε να πιστέψουμε εύκολα ότι είναι εκ Θεού; Πόσο χειρότερο είναι λοιπόν αν εμείς πηγαίνουμε γυρεύοντας με το να ψάχνουμε σημάδια από τον άγγελο γύρω μας ή να νομίζουμε ότι με κάτι θα εμφανιστεί ο άγγελος; Έτσι κάνουμε την δουλειά του Διαβόλου πολύ ευκολότερη και εμάς περισσότερο άξιους κατάκρισης. 
 
Υπάρχουν άγγελοι ανάμεσα μας;
Βεβαίως και υπάρχουν, εκτός του αόρατους υπάρχουν και οι ορατοί, τους βλέπουμε κάθε ημέρα είναι οι άγιοι πιστοί άνθρωποι που τηρούν το θέλημα του Θεού, είναι οι ευσεβείς λαϊκοί, οι ευσεβείς μοναχοί, οι ευσεβείς ιερείς. Όχι μόνο υπάρχουν ορατοί άγγελοι αλλά και εμείς καλούμαστε να γίνουμε άγγελοι. Ο Χριστός είπε ότι οι αναστημένοι θα είναι ισάγγελοι, δηλαδή όμοιοι με τους αγγέλους. Αυτό δεν θα είναι στο μέλλον όταν γίνει η ανάσταση αλλά από τώρα είναι εν τινι μέτρο πραγματικότητα, διότι από τώρα ο ευσεβής ζει τον αγγελικό βίο εφόσον έχει απαρνηθεί την αμαρτία οπότε έτσι ζει σαν άγγελος.

Ποιο ζώο είναι ο φύλακας άγγελος μου;
Υπάρχουν και άρθρα που μας αποκαλύπτουν ποιο ζώο είναι ο άγγελος μας....  
Σίγουρα πάντως δεν είναι μπούφος, το γνωστό πτηνό, οπότε αν δεν είναι ο άγγελος μας δεν είμαστε ούτε εμείς. Ας μην δίδουμε βάση σε όλες αυτές τις χωρίς νόηση θεωρίες, μεταξύ αυτών ποιο ζώο είναι ο φύλακας άγγελος μας. Καλύτερα να καταλάβουμε ότι κάποιος με όλες αυτές τις υποδείξεις του διαστρέφει τα των αγγέλων, αυτός είναι η πονηρή αλεπού Διάβολος. 
 
 

Παρακλητικός κανόνας στον φύλακα άγγελο
της του ανθρώπου ζωής

 
Ποίημα Ἰωάννου Μοναχοῦ τοῦ Μαυρόποδος.
Οὗ ἡ Ἀκροστιχίς. Τον Ἄγγελον μέλπω σε τον φύλακά μου. 
ᾨδή Μοναχοῦ Ἰωάννου.
 
ᾨδή α’. Ἦχος πλ. δ’. Ὑγράν διοδεύσας.
Ἅγιε Ἄγγελε τοῦ Θεοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἐμοῦ
Τον ἄγρυπνον φύλακα τῆς ἐμῆς, ψυχῆς και προστάτην, τῆς ζωῆς μου και ὁδηγόν, θεόθεν ὃν ἔλαχον ὑμνῶ σε, Ἄγγελε θεῖε Θεοῦ Παντοκράτορος.
 
Ἅγιε Ἄγγελε τοῦ Θεοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἐμοῦ
Ο θέλων σωθῆναι πάντας βροτούς, ἁγίους Ἀγγέλους, ὁδηγούς και φωταγωγούς, ἐπέστησας Λόγε, τοῖς ἀνθρώποις, χειραγωγοῦντας ἡμᾶς πρός τον φόβον Σου.
 
Ἅγιε Ἄγγελε τοῦ Θεοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἐμοῦ
Νυκτί συνεχόμενον ζοφερᾷ, και μέλανι γνόφῳ, καλυπτόμενον τῶν παθῶν, φωτί μετανοίας αὔγασόν με, ὁ ὁδηγός και προστάτης και φύλαξ μου.
 
Δόξα.
Αἰσχρῶν ἐνθυμήσεων ἐν ἐμοί, πηγάζει πλημμύρα, βορβορώδης και ζοφερά, τοῦ Θεοῦ χωρίζουσα τον νοῦν μου· ἣν ἀποξήρανον, ὦ ἀντιλῆπτόρ μου.
 
Και νῦν. Θεοτοκίον.
Γαλήνη Σύ Δέσποινα και λιμήν, τῶν χειμαζομένων, ἐν πελάγει ἁμαρτιῶν· διό Σου προστρέχω τῷ λιμένι, κλυδωνιζόμενος σάλῳ ποικίλων παθῶν.
 
ᾨδή γ’. Οὐρανίας ἁψῖδος.
Ἅγιε Ἄγγελε τοῦ Θεοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἐμοῦ
Γεηροῦ και πηλίνου, και χοϊκοῦ κράματος, ἔσχηκώς την ὕπαρξιν, τῇ γῇ προσήλωμαι· ἀλλ ̓ ὦ προστάτα μου, και ὁδηγέ μου και ῥῦστα, τρέψον μου την ἔφεσιν, πρός τα οὐράνια.
 
Ἅγιε Ἄγγελε τοῦ Θεοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἐμοῦ
Εν νυκτί και ἡμέρᾳ, τοῖς πονηροῖς ἔργοις μου, και παραπικραίνω και θλίβω, και παροξύνω σε, και οὐκ ἐθέλοντα, ἀπό μακρόθεν ἑστάναι, τον ἐμόν ὑπέρμαχον, καταναγκάζω σε.
 
Ἅγιε Ἄγγελε τοῦ Θεοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἐμοῦ
Λύπης και ἀθυμίας, παρεκτικός γίνομαι, ὡς ἀμετανόητος μένων, και ἀδιόρθωτος· διό μοι δώρησαι, μετα​νοῆσαι γνησίως, και χαροποιῆσαί σε, τον ἐμόν φύλακα.
 
Δόξα. 
Ο ὁρῶν ἀοράτως, το τοῦ Θεοῦ πρόσωπον, τοῦ ἐν οὐρανοῖς καθημένου, και ἐπιβλέποντος, ἐπί την γῆν νοερῶς, και τρέμειν ταύτην ποιοῦντος, αἴτησαι σωθῆναί με, Ἅγιε Ἄγγελε.
 
Και νῦν. Θεοτοκίον.
Νοῦν και φρένα και λόγον, δῶρον Θεοῦ εἴληφα, ὅπως ἐπιγνούς τον Δεσπότην, ἔργοις τιμήσω καλοῖς· ἐγώ δε πάθεσι, την δωρεάν ἀτιμάσας, τον δοτῆρα ὕβρισα· Δέσποινα, σῶσόν με.
 
Κάθισμα. Ἦχος δ’. Ὁ ὑψωθείς.
Ο τῆς ψυχῆς μου φυλακτήρ και τοῦ σώματος, ἀφορισθείς μοι ἐκ Θεοῦ θεῖε Ἄγγελε, θεομιμήτως πάριδε πανάγιε, ἅπαντα τα πταίσματα, τῆς ἀθλίας ψυχῆς μου· ῥῦσαι τοῦ δολίου με, τῶν ποικίλων παγίδων, και τον κοινόν ἱλέωσαι Θεόν, ἵνα ἐν κρίσει παράσχῃ μοι ἄφεσιν.
 
ᾨδή δ’. Σύ μου ἰσχύς Κύριε.
Ἅγιε Ἄγγελε τοῦ Θεοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἐμοῦ
Μη ἐννοῶν, το φοβερόν δικαστή​ριον, ἐν ᾧ μέλλω, Σῶτερ παραστήσεσθαι, και δοῦναι λόγον περί παντός, ἔργου τε και λόγου, μηδέ θανάτου το ἄδηλον, εἰς νοῦν λαμβάνων ὅλως, ἀδιόρθωτος μένω. Ὁδηγέ μου μη ἐγκαταλίπῃς με.
 
Ἅγιε Ἄγγελε τοῦ Θεοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἐμοῦ
Επιμελῶς πᾶσαν κακίαν ἐτέλεσα, νηπιόθεν, και οὐκ ἐπαυσάμην σε, τον ἀντιλήπτορα τον ἐμόν, τοῦ παρα​πι​κραίνειν, ἀθέσμοις λόγοις και πράξεσιν· ἀλλ’ οὖν μὴ ἐκκακίσῃς, ἀλλ’ ἐπίμεινον ἔτι, συνετίζων φωτίζων στηρίζων με.
 
Ἅγιε Ἄγγελε τοῦ Θεοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἐμοῦ
Λόγου Θεοῦ μακροθυμίαν μιμού​με​νος, τοῦ ἐλθόντος, ὅπως εἰς μετάνοιαν, καλέσῃ πάντας ἁμαρτωλούς, και ἐκδεχομένου, αὐθαίρετον την διόρθωσιν, και μη βιαζομένου, και αὐτός ὁδηγέ μου, ἐπ’ ἐμοί μακροθύμως παράμεινον.
 
Δόξα. 
Πόῤῥω Θεοῦ, ἡ ἁμαρτία με ἔβαλε, τον ἀχρεῖον, δοῦλον και ἀνάξιον· ἀλλ’ ὁ Δεσπότης μου Ἰησοῦς, προσε​λάβετό με, εὐσπλάγχνως και ᾠκειώσατο· ἐγώ δε την τοσαύτην, ἀθετῶν Αὐτοῦ χάριν, ἔτι θλίβω και σέ, θεῖε Ἄγγελε.
 
Και νῦν. Θεοτοκίον.
Ως ἀληθῶς, ὁ Κύριος ἐβασίλευσε, βασιλείαν, την μη διαπίπτουσαν· και ἐνεδύσατο ψαλμικῶς, ἐκ Σοῦ Θεομῆτορ, ὡραιοτάτην εὐπρέπειαν, την σάρκα την ἁγίαν, δι’ ἧς θάνατον εἷλε, και καθεῖλεν αὐτοῦ τα βασίλεια.
 
ᾨδή ε’. Ἵνα τί με ἀπώσω.
Ἅγιε Ἄγγελε τοῦ Θεοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἐμοῦ
Σε φρουρόν κεκτημένος, σύνοικον, συνόμιλον, ἅγιε Ἄγγελε, συμπα​ρο​μαρτοῦντα, συνοδεύοντα, συμπα​ρα​μέ​νοντα, τα σωτηριώδη, ὑποτιθέ​με​νον ἀεί μοι, ποίαν ἕξω συγγνώμην ἀσύνετος ὤν;
 
Ἅγιε Ἄγγελε τοῦ Θεοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἐμοῦ
Εν πολλῇ παῤῥησίᾳ, θρόνῳ παριστάμενος τοῦ Παντοκράτο​ρος, και περιχορεύων περί τον Βασιλέα τῆς κτίσεως, τῶν πολλῶν κακῶν μου, παρασχεθῆναί μοι συγγνώμην, ὁ ὑπερασπιστής μου δεήθητι.
 
Ἅγιε Ἄγγελε τοῦ Θεοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἐμοῦ
Τας βασάνους προβλέπων, και τας τιμωρίας τας ἀναμενούσας με, και την πώρωσίν μου, και την ἀναλγησίαν και τύφλωσιν, ἐλεῶν στενάζεις και σκυθρωπάζεις, και στυγνάζεις κατηφείας πληρούμενος, ῥῦστά μου.
 
Δόξα.
Οὐδὲ μίαν πρός ὥραν, ἀλλ’ οὐδέ στιγμήν, ἢ και ταύτης βραχύ​τε​ρον, συνεχώρησά σοι, τῷ ἐμῷ εὐεργέτῃ και φύλακι, ἐπ’ἐμοί χαρῆναι, και εὐφρανθῆναι, και σκιρτῆσαι, ἁμαρτί​αις ἀεί συμφθειρόμενος.
 
Και νῦν. Θεοτοκίον.
Νέον βρέφος ὡράθη, ὁ ἀπερι​νό​ητος ἐκ Σοῦ πανάμωμε· ὁ σταθμῷ τας νάπας, και τα ὄρη ζυγῷ στήσας γνώσεως· ὁ χορόν ἀστέρων διαριθμῶν, και βῶλον δρόσου, και ἀνέμων πνοήν μεταθέμενος.
 
ᾨδή ς’. Την δέησιν.
Ἅγιε Ἄγγελε τοῦ Θεοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἐμοῦ
Φυλάσσων και παρεμβάλλων κύκλῳ μου, και ὁρμάς ἀνα​χαι​τίζων δαιμόνων, και τας αὐτῶν θηριώδεις ἐφόδους, τας κατ’ ἐμοῦ ἀναστέλλων ἑκάστοτε, μη λίπῃς, ὁ φύλαξ ὁ ἐμός· σε γαρ ἔχω θερμόν ἀντιλήπτορα.
 
Ἅγιε Ἄγγελε τοῦ Θεοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἐμοῦ
Υπέρτιμον και εὐῶδες ὢν μύρον, μη βδελύξῃ την ἐμήν δυσωδίαν, μη ἀποστῇς ἀπ’ ἐμοῦ μέχρι τέλους, ἀλλ’ ἀδιάστατος ἔσο μοι φύλαξ ἀεί· και ἥλιος τόπους ῥυπαρούς διερχόμενος γαρ οὐ μολύνεται.
 
Ἅγιε Ἄγγελε τοῦ Θεοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἐμοῦ
Λιβάδας δακρυομβρύτους ὀμβρί​ζειν, τον στεγάζοντα ἐν ὕδασι λόγῳ, τα Ἑαυτοῦ ὑψηλά ὑπερῷα, χάριν μοι δοῦναι δυσώπει, προστάτα μου· ὡς ἂν δι’ ἐκείνων καθαρθῇ ἡ καρδία μου, και καθορᾷ τον Θεόν.
 
Ἅγιε Ἄγγελε τοῦ Θεοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἐμοῦ 
Αΰλως ὡς καθαρός και ἄϋλος, παρεστώς τῷ καθαρῷ και ἀΰλῳ, και πρός Αὐτόν κεκτημένος πλουσίαν την παῤῥησίαν και την οἰκειότητα, δυσώπησον Τοῦτον ἐκτενῶς, την ψυχήν μου σωθεῖσαν χαρίσαι μοι.
 
Δόξα.
Καλύψειεν ἐντροπή και αἰσχύνη, τας αἰσχράς και δυσειδεῖς και ζοφώδεις, ὄψεις ἐχθρῶν, ὁπηνίκα τοῦ σκήνους, ἡ ταπεινή μου ψυχή διαζεύ​γνυται· αὐτήν δε σκεπάσαις, ὁδηγέ, σαῖς λαμπραῖς πανιέροις τε πτέρυξι.
 
Και νῦν. Θεοτοκίον.
Αγίων ἁγιωτέρα Ἀγγέλων, Χερου​βίμ και Σεραφίμ ὑπερ​τέρα, τον χαμερπῆ και χαμαίζηλον νοῦν μου, τῆς γεηρᾶς και προσύλου ἐφέσεως, ὑπέρ​τερον δεῖξον ἀπό γῆς, πρός οὐράνιον πόθον ὑψώσασα.
 
Κοντάκιον. Ἦχος β’. Τα ἄνω ζητῶν.
Θεοῦ λειτουργέ, και φύλαξ μου πανάριστε, τῷ ἁμαρτωλῷ, ἀείμοι συμπαράμενε, κακουργίας πάσης με τῶν δαιμόνων ἐκλυτρούμενος, και πρός θείας τρίβους ὁδηγῶν, ζωήν προξε​νού​σας την ἀκήρατον.
 
ᾨδή ζ’. Οἱ ἐκ τῆς Ἰουδαίας.
Ἅγιε Ἄγγελε τοῦ Θεοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἐμοῦ
Μυριάδας τῶν κύκλῳ, συνεπιτι​θε​μένων ἐμοί λῃστῶν ἀφανῶν, ζητούντων την ψυχήν μου, ἁρπάσαι και σπαράξαι, τῇ πυρίνῃ ῥομφαίᾳ σου, ἀποσοβῶν κραταιῶς, μη λίπῃς βοηθέ μου.
 
Ἅγιε Ἄγγελε τοῦ Θεοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἐμοῦ
Όταν μέλλῃ με κρῖναι, ὁ Κριτής και Θεός μου και κατακρῖναί με, τον κατακεκριμένον, ὑπό τοῦ συνει​δό​τος, προ ἐκείνης τῆς κρίσεως, μη ἐπιλάθῃ τοῦ σοῦ δούλου, χειραγωγέ μου.
 
Ἅγιε Ἄγγελε τοῦ Θεοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἐμοῦ
Όλην σχών την μητέρα, και πηλόν τον πατέρα, και τον προπάτορα χοῦν, τῇ τούτων συγγενείᾳ, εἰς γῆν διόλου βλέπω· ἀδεῶς δός προστάτα μου, και ἄνω βλέψαι ποτέ, πρός οὐρανοῦ το κάλλος.
 
Ἅγιε Ἄγγελε τοῦ Θεοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἐμοῦ
Ως ὡραῖος τῷ κάλλει, και γλυκύς και χαρίεις, ὁ ἡλιόμορφος νοῦς, φαιδρῶς παράστηθί μοι, προσώπῳ μειδιῶντι, ἱλαρῷ τε προσβλέμματι, ἡνί​κα μέλλω τῆς γῆς, ἀπαίρειν ὁδηγέ μου.
 
Δόξα.
Διά σπλάγχνα ἐλέους, διά φιλαν​θρωπίας περιουσίαν πολλήν, τῶν σῶν πτερύγων σκέπῃ, φρουρέ μου σκέπασόν με, ἐκδημοῦντα τοῦ σώματος, ὡς μη ἰδεῖν δυσειδῆ, πρόσωπα τῶν δαιμόνων.
 
Και νῦν. Θεοτοκίον.
Η οὐράνιος πύλη, ἡ σωτήριος θύρα, ἡ κλῖμαξ ἡ νοητή, δι’ ἧς Θεός κατέβη, και ἄνθρωπος ἀνέβη, οὐρανῶν Βασιλείας με, τοῖς οἰκτιρμοῖς σου Σεμνή, ἀξίωσον Σὸν δοῦλον.
 
ᾨδή η’. Ἑπταπλασίως κάμινον.
Ἅγιε Ἄγγελε τοῦ Θεοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἐμοῦ
Μετά Θεόν σὲ ἔλαβον, ἐκ Θεοῦ ἀντιλήπτορα, και χειραγωγόν, και βοηθόν και πρόμαχον, πανάγιε Ἄγγελε· διό μη παύσῃ δέομαι, και παιδαγωγῶν, και νουθετῶν, και διδά​σκων τα δέοντά με πράττειν, και φωτίζων τον νοῦν μου, ἕως με παρα​στήσῃς τῷ Χριστῷ σεσωσμένον.
 
Ἅγιε Ἄγγελε τοῦ Θεοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἐμοῦ
Όταν οἱ θρόνοι τίθωνται, και αἱ βίβλοι ἀνοίγωνται, και ὁ παλαιός τῶν ἡμερῶν καθέζηται, και κρίνωνται ἄνθρωποι, και Ἄγγελοι παρίστανται, και κλονῆται γῆ, και πάντα φρίσσῃ και τρέμῃ, την σήν φιλαν​θρω​πίαν, ἐπ’ ἐμοὶ δεῖξον τότε, και ῥῦσαί με γεέννης, Χριστόν καθικετεύων.
 
Ἅγιε Ἄγγελε τοῦ Θεοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἐμοῦ
Νῦν ὡς κηρίον μέλισσαι, ἀοράτως κυκλοῦσί με, οἱ θεοστυγεῖς και λυμεῶνες δαίμονες, ὡς ἅρπαγες ὄρνιθες, ὡς δολεραί ἀλώπεκες, και ὡς αἱμοφάγα, πετεινά σαρκοβόρα, κυκλόθεν ἵπτανταί μου. Σκέπασόν με φρουρέ μου, ὡς ἀετός σκεπάζει τα ἑαυτοῦ νοσσία.
 
Ἅγιε Ἄγγελε τοῦ Θεοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἐμοῦ
Από βλεφάρων δάκρυα, ἀστακτὶ καταῤῥέοντα, μετά δαψιλοῦς τῆς προχοῆς παράσχου μοι, δι' ὅλου με πλύνοντα, ἐκ κορυφῆς μέχρι ποδῶν, ὡς ὑπέρ χιόνα, λευκανθέντα χιτῶνα, φορέσας μετανοίας, εἰς νυμφῶνα τον θεῖον, εἰσέλθω σε γεραίρων τον ὑπερασπιστήν μου.
 
Ἅγιε Ἄγγελε τοῦ Θεοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἐμοῦ
Χριστοῦ ναόν ὑπάρχουσαν, την καρδίαν μου πάθεσι, χοίρων νοητῶν, διατριβήν ἐτέλεσα· ἀλλά με δυνάμωσον, ὁ τῆς ἐμῆς ψυχῆς βοηθός, ταύτην καθαρίσαι, θυμιάσαι, ῥαντίσαι, ἀρώμασι και μύροις, προσευχῶν και ἁγνείας, ὡς ἂν ὑπάρξῃ πάλιν, ναός Χριστοῦ εὐώδης.
 
Εὐλογοῦμεν Πατέρα, Υἱόν, και Ἅγιον Πνεῦμα, τον Κύριον.
Ο ὁδηγός και φύλαξ μου, και προστάτης και ῥύστης μου, τῆς ἀπεγνωσμένης μου ψυχῆς ὁ ἔφορος, ἡνίκα τῆς σάλπιγγος, το φοβερόν ἀπήχημα, μέλλῃ με τῆς γῆς, ἐξαναστῆσαι εἰς κρίσιν, ἐγγύς μου στῆθι τότε, ἱλαρός και χαρίεις, ἐλπίδι σωτηρίας, ἐξαίρων μου τον φόβον.
 
Και νῦν. Θεοτοκίον.
Υπερβολῇ χρηστότητος, δωρεάν με ἐλέησον, ἡ τῆς εὐσπλαγχνίας την πηγήν κυήσασα· ἐλέους γαρ ἄξιον, οὐκ ἔχω τί προσάξω σοι· τῶν γαρ ἀγαθῶν μου, οὐδαμῶς χρείαν ἔχεις, ὡς τον ἀγαθοδότην, και Σωτῆρα τοῦ κόσμου, ἀῤῥήτως συλλαβοῦσα, ἡ Κεχαρι​τωμένη.
 
ᾨδή θ’. Ἔφριξε πᾶσα ἀκοή.
Ἅγιε Ἄγγελε τοῦ Θεοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἐμοῦ
Ίδοιμί σε ἐκ δεξιῶν, τῆς ἀθλίας μου ψυχῆς παριστάμενον, φαι​δρόν και ἥμερον, τον ἀντιλήπτορα και προστάτην μου, ἐν τῷ ἐκλείπειν ἐξ ἐμοῦ, βιαίως τὸ πνεῦμά μου, και τους ζητοῦντάς με, συλλαβεῖν πικρούς ἐχθρούς φυγαδεύοντα.
 
Ἅγιε Ἄγγελε τοῦ Θεοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἐμοῦ
Ως Θεοῦ θεῖος λειτουργός, ποιῶν Αὐτοῦ τα θεῖα θελήματα, πολλήν πλουτεῖς πρό Αὐτόν την παῤῥησίαν, ἅγιε Ἄγγελε· διό θερμῶς ὑπέρ ἐμοῦ, Αὐτόν παρακάλεσον, ὡς ἂν σωθείς διά σοῦ ἀνυμνῶ την προστασίαν και σκέπην σου.
 
Ἅγιε Ἄγγελε τοῦ Θεοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἐμοῦ
Άπασαν την ἐμήν ζωήν, ἐν πολλῇ διαδραμών ματαιότητι, τῷ τέλει ἤγγισα, και δυσωπῶ σε τον ἐμόν φύλακα· Γενοῦ μοι ὑπερασπιστής, και πρόμαχος ἄμαχος, ὅταν διέρχωμαι τους τελώνας τοῦ δεινοῦ κοσμοκράτορος.
 
Ἅγιε Ἄγγελε τοῦ Θεοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἐμοῦ
Νοός μου τας παρεκτροπάς, ῥεμβασμούς αἰχμαλωσίας, φαυ​λό​τη​τας, και την αἰσχρόνοιαν τῶν ἀκαθάρτων και ῥυπαρῶν λογισμῶν, τρέπειν ἐννοίας εἰς καλάς, μη λίπῃς προστάτα μου, και ἀγαθούς λογισμούς, κατανύξεως ἐμπύρου γεννήτορας.
 
Ἅγιε Ἄγγελε τοῦ Θεοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἐμοῦ
Νίκησον τῶν ἐμῶν κακῶν, Ἰησοῦ μονογενές ὑπεράγαθε, τῇ εὐσπλαγ​χνίᾳ Σου, την ἀμετρίαν και πολυπλήθειαν, τοῦ Σοῦ ἀΰλου λειτουρ​γοῦ, θείαις παρακλήσεσιν, ὅν μοι ἐπέστησας νηπιόθεν, ὡς φιλάνθρωπος φύλακα.
 
Δόξα. 
Όλην μου σοι μετά Θεόν, σωτη​ρίας την ἐλπίδα ἀνέθηκα, τῷ ἐμῷ φύλακι, και κηδεμόνι και ἀντιλήπτορι· κοινήν πρεσβείαν πρός Θεόν, ὑπέρ ἐμοῦ ποίησον, συμπρεσβευτάς προσλαβών, τῶν Ἀγγέλων τους χορούς και συλλήπτορας. 
 
Και νῦν. Θεοτοκίον. 
Ύψωσον κέρας εὐσεβῶν, και κατάβαλε βαρβάρων φρυάγμα​τα, Θεογεννήτρια, ἀπολιόρκητον διασῴ​ζουσα ταύτην την ποίμνην Σου, ἐν ᾗ το μέγα Σου ὄνομα, και πολυδόξαστον, μεγαλύνεται πιστῶς και δοξάζεται. 
 
Στιχηρά προσόμοια.Ἦχος β’. Οἶκος τοῦ Ἐφραθᾶ.
Ἅγιε Ἄγγελε τοῦ Θεοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἐμοῦ
Ἄγγελε Θεοῦ, ὁ παρεστώς ἀμέ​σως, τῇ ἁγίᾳ Τριάδι, μη παύσῃ ἱκετεύων, ὑπέρ ἐμοῦ τοῦ δούλου σου. 
 
Ἅγιε Ἄγγελε τοῦ Θεοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἐμοῦ
Ώς ἔλαβες ἰσχύν, φυλάττειν την ψυχήν μου, παρά Θεοῦ μη παύσῃ, σκέπῃ τῶν σῶν πτερύγων, αὐτήν σκέπων ἑκάστοτε. 
 
Ἅγιε Ἄγγελε τοῦ Θεοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἐμοῦ
Χάρις τῷ Ἰησοῦ, τῷ δόντι μοί σε μέγαν, φύλακα τῆς ψυχῆς μου, και ὅπλον κατ’ ἐχθρῶν μου, Ἄγγελε θεοτίμητε. 
 
Ἅγιε Ἄγγελε τοῦ Θεοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἐμοῦ
Αξίωσον κἀμέ, τυχεῖν τῆς Βασι​λεί​ας, τοῦ Θεοῦ τοῦ Ὑψί​στου, ἵνα συν σοι κραυγάζω, τον ὕμνον τον Τρισάγιον.
 
Δόξα. Τριαδικόν. 
Φῶς δεύτερον συ εἶ, μετὰ Θεόν φρουρέ μου· μη παύσῃ προστα​τεύων, ἰδεῖν κἀμέ το σέλας, τῆς Τριλαμποῦς Θεότητος. 
 
Και νῦν. Θεοτοκίον. 
Αγγέλων καί βροτῶν, Δέσποινα Θεοτόκε, μη παύσῃ ἱκετεύειν, Παρθένε τον Υἱόν Σου, ὑπέρ ἐμοῦ τοῦ δούλου Σου.

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου