Σήμερα 18/8/16 Οσίου Αρσενίου εν Πάρω του θαυματουργού

Σχόλια σε κείμενο Χρυσοστόμου που δήθεν 
αποκαλεί την γυναίκα σκουλήκι

Διάφοροι σκουπιδοιστότοποι διαδίδουν 
ότι τάχα ο Χρυσόστομος λέει την γυναίκα σκουλήκι
και οι κάθε είδους μωρολόγοι χάφτουν ότι τους πουν και αντλούν 
από τα λύματα της ψυχής τους ώστε να σπιλώσουν τον Χρυσόστομο
Περιεχόμενα
1) Ο Χρυσόστομος αποκαλεί την γυναίκα σκουλήκι
2) Κοσμάς Αιτωλός οι γυναίκες και το σταυροδρόμι


> Η θέση της γυναίκας στην αρχαία Αθήνα <

Σε διάφορους σκουπιδο-ιστοτόπους έχει αναρτηθεί ένα απόσπασμα από δήθεν σύγγραμμα του Χρυσοστόμου το οποίο λέει ότι η γυναίκα είναι σκουλήκι, κόρη της ψευτιάς, εχθρός της ειρήνης, ακόλαστη, είναι μόνο για τις σεξουαλικές ορέξεις ειδάλλως δεν θα την ήθελε κανείς άντρας στο σπίτι του και διάφορα άλλα.
Το κείμενο που κυκλοφορεί έχει ως εξής
"Γενικά όμως είναι ένα σκουλήκι (η γυναίκα) που σέρνεται, η κόρη του ψεύδους, ο εχθρός της ειρήνης. Ο κατάλογος των αμαρτημάτων και των αδυναμιών της είναι ατελείωτος. Είναι ελαφρόμυαλη, φλύαρη και ακόλαστη. Πάνω απ’ όλα είναι παθιασμένη με την πολυτέλεια και τις δαπάνες. Φορτώνεται με κοσμήματα, πουδράρει το πρόσωπό της, βάφει τα μάγουλά της με κοκκινάδια, βάζει μυρωδικά στα ρούχα της, και έτσι γίνεται θανάσιμη παγίδα για τον εκμαυλισμό των νέων μέσω όλων των αισθήσεων. Όσος και αν είναι ο πλούτος, δεν επαρκεί για να ικανοποιήσει την γυναικεία επιθυμία. Μέρα και νύχτα η γυναίκα δεν σκέφτεται τίποτε άλλο παρά το χρυσάφι και τα πολύτιμα πετράδια, τα υφάσματα και τα κεντήματα, τις κρέμες και τα αρώματα. Αν δεν υπήρχε η σεξουαλική επιθυμία, κανένας άντρας με τα σωστά του δεν θα ήθελε να μοιράζεται το σπίτι του με μια γυναίκα και να υφίσταται τις επακόλουθες ζημιές, παρά τις οικιακές εργασίες που εκτελεί. Γι’ αυτό το λόγο ο Θεός, γνωρίζοντας την ελεεινή της φύση, την προίκισε με το όπλο της σεξουαλικότητας".

Άλλοι λένε ότι είναι από την ομιλία "Προς τους έχοντας παρθένες συνεισάκτους" άλλοι από διαφορετική ομιλία και αυτό γίνεται με κρυφό σκοπό.
Το απόσπασμα αυτό είναι ανύπαρκτο στις ομιλίες του Χρυσοστόμου τις οποίες αναφέρουν οι διάφοροι ιστοτόποι και εν τέλει προφανώς είναι αποκύημα φαντασίας άφρονος και ληρώδους νου.
Το μίσος τους προς τον Χριστιανισμό είναι τόσο πολύ που ξεχειλίζει, δεν ήταν ικανή να το σταματήσει ούτε η μεγαλύτερη χωρητικότητα του άδειου κεφαλιού. Οι αθεοφασίστες γκεμπελίσκοι βιάζονται να αντλήσουν βρωμερά λύματα από τον κόπρο της ψυχής τους ώστε να ρίξουν λάσπη στον Χρυσόστομο με την σκέψη του "πες πες, κάτι θα μείνει", ο λόγος ότι έτσι θα σπιλωθούν οι Τρεις Ιεράρχες.  
Καθόλου δεν ερευνούν, ασπάστηκαν αμέσως λόγω υπάρχοντος μίσους, ουρλιάζουν τί ἔτι χρείαν ἔχομεν μαρτύρων; και με γουρλωμένα μάτια ορμάνε αφιονισμένοι, προσθέτοντας ενίοτε τι κωμικό, ότι η θρησκεία είναι το όπιο του λαού.  
Προσπερνάνε ανερυθρίαστα το γεγονός ότι αποδείχτηκαν χάννοι που κατάπιαν αμάσητο ότι τους πλάσαραν και ότι αποδείχθηκαν ψεύτες υβριστές και συκοφάντες εναντίον του Χρυσοστόμου, δεν τους ενδιαφέρει αν έχει ειπωθεί ή όχι, το αφιόνι της συκοφαντίας έχει ήδη ενεργήσει, ορισμένοι αν ερωτηθούν επίμονα θα φέρουν απόσπασμα αλλά όμως από άλλον Ιωάννη, τον Ιωάννη.... Δαμασκηνό. 
Φυσικά για την σκέψη τους, Ιωάννης ο ένας, Ιωάννης και ο άλλος....
Όμως ο Δαμασκηνός στην ομιλία αυτή δεν αναφέρεται στις γυναίκες συνολικά αλλά για ορισμένες, τις πονηρές που προσπαθούν να παρασύρουν. Ο λόγος είναι "περί γυναικών πονηρών και μοιχαλίδων και πορνευουσών και πάσης κακίας πεπληρωμένων". 
Ο Άγιος εάν υποθέσουμε ότι είναι δική του η μικρή παράγραφος τότε ομιλεί για ορισμένες και όχι όλες τις γυναίκες. Πολύ πιθανόν να είναι αυτό το μικρό απόσπασμα όχι από τον Άγιο αλλά μια παρεμβολή στο κείμενο, διότι αμέσως πριν λίγο έχει μιλήσει ξανά για τις γυναίκες λέγοντας, μην αδιαφορείς για την συνετή και αγαθή σύζυγό σου διότι η χάρις των αρετών της είναι ανώτερη από χρυσάφι. Συνετές και ενάρετες γυναίκες έκτισαν με την νοικοκυροσύνη τους και ανέδειξαν τα σπίτια τους και την οικογένειά τους, ενώ η άμυαλη και σπάταλη γυναίκα ξεθεμελίωσε με τα ίδια της τα χέρια το σπίτι της. Όποιος διώχνει γυναίκα αγαθή τα αγαθά του σπιτιού του διώχνει. Η νοικοκυρά και δραστήρια γυναίκα είναι πολυτιμότερη και από τους πιο πολύτιμους λίθους. Εάν η γυναίκα στην γλώσσα της έχει πραότητα και επιείκεια ο σύζυγός της θα είναι ο ευτυχέστερος μεταξύ των ανθρώπων. Εκείνος που αποκτά καλή γυναίκα, κάνει αρχή της ευτυχίας του, αποκτά βοηθό και στύλο ανάπαυσης. Γυναίκα εργατική δραστήρια και ενάρετη είναι στέφανος δόξας για τον άνδρα της, αντιθέτως η κακότροπη γυναίκα καταστρέφει τον άνδρα της όπως το σκουλήκι κατατρώει το ξύλο. Τα παραπάνω είναι και η άποψη της Βίβλου αυτολεξεί, οπότε καταπέφτει και γενικώς, Χριστιανισμός, αλλά και ειδικώς, Δαμασκηνός, η συκοφαντία.

Αλλά αυτά φυσικά δεν θα σας τα πουν γιατί αλλάζει αμέσως η εικόνα....
  
Παραπέμπουν οι Χριστοφοβικοί συκοφάντες και σε 2,3 διαφορετικές ομιλίες για είναι δύσκολο να τις βρει ώστε να τις διαβάσει κάποιος, στήνοντας έτσι την βρωμερή προπαγάνδα τους κατά των τριών Ιεραρχών. Μήπως θα ζητήσουν συγγνώμη και θα διορθώσουν λέγοντας ότι ο Χρυσόστομος δεν είπε ποτέ κάτι τέτοιο; Μήπως θα κατεβάσουν το άρθρο; Μήπως θα σταματήσουν να διαδίδουν το ψεύδος;
Φυσικά και όχι, διότι αφενός ο Χρυσόστομος είναι πιο βολικός αφού έτσι θα σπιλωθούν οι τρεις Ιεράρχες και αφετέρου στην αθεοφασιστική νοοτροπία τους δεν παίζει ρόλο το άτομο αλλά αυτό που θέλουν να επιτεθούν, δηλαδή ο Χριστιανισμός. Επιπλέον μερικοί εντελώς αμετανόητοι θα φέρουν το απόσπασμα στην Ελληνιστική για να γίνουν πιο πιστευτοί αλλά αποδίδοντας το ξανά στον Χρυσόστομο!




 











Έχουν τοποθετηθεί πονηρά λέξεις από την τελευταία παράγραφο πρώτα, έχει τοποθετηθεί η λέξις "Γενικά" ώστε να προκαταλάβει, απόδειξη της  πονηρίας του υβριστή αλλά και της αθωότητος του Δαμασκηνού αφού ο συκοφάντης γνώριζε ότι εδώ γίνεται λόγος για ειδική κατηγορία, ενώ έχουν παρεμβληθεί οι φράσεις, ενδιαφέρεται μόνο για το χρυσάφι, δεν θα την ήθελε κανείς στο σπίτι του, σκέφτεται τις κρέμες, τα υφάσματα, τα αρώματα, οποιοδήποτε μέγεθος πλούτου δεν την ικανοποιεί, είναι ελεεινή κλπ. 
Ούτε ελεύθερη μετάφραση δεν είναι το κείμενο, έτσι εν τέλει αυτό που παρουσιάζεται είναι αποτέλεσμα φρενοβλαβούς φαντασίας και ηθελημένα στρεβλό. Είναι εφεύρεση και σκέψεις του Χριστοφοβικού απατεώνα που διέδωσε αυτές τις συκοφαντίες για τον Χρυσόστομο, οπότε αυτός είναι ο μισογύνης.
Όσο αφορά την πρώτη παράγραφο, αυτή η γυνή η οποία βάφει με κοκκινάδι τας παρειάς και βάζει αρώματα εις την εσθήτα δεν είναι οποιαδήποτε, το κάνει επί παραδείγματι για να φάει τα χρήματα του νέου, είναι η κακίας πεπληρωμένη του τίτλου ή το κάνει για να παρασύρει σε κέρατο τον παντρεμένο, είναι η μοιχαλίδα του τίτλου. Παραπάνω από σίγουρο είναι ότι η μάνα του νέου ή η γυναίκα του υποψήφιου θύματος δεν θα σταματούσαν σε λέξεις όπως, είσαι παγίς θανατηφόρος, αλλά θα προχωρούσαν πολύ παραπέρα και σε πράξεις. 
Δεν είναι λοιπόν εναντίων των γυναικών αλλά υπέρ των γυναικών το λεχθέν. 
Θαυμάστε τον αυτοεξευτελισμό των αθεοφασιστών που προσπαθούν να πείσουν διαδίδοντας στους σκουπιδοιστότοπους τους το πάντων καταγελαστότατον, ότι ο Χριστιανισμός ο οποίος μετά τον Θεό έχει μια γυναίκα, την τα δευτερεία της Τριάδος έχουσα Παναγία, υποβιβάζει την γυναίκα.


Αλλά ας δούμε κάποια ελάχιστα περί Χρυσοστόμου

Ο Χρυσόστομος δήθεν λέει την γυναίκα σκουλήκι άλλα στην πραγματικότητα αναφέρει,
  • ούτε ο άνδρας ούτε η γυναίκα πρέπει να βρίζουν ο ένας τον άλλον, δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να χτυπάει ο άνδρας την γυναίκα, όχι μόνο πρέπει να ακούει τις συμβουλές της αλλά και σε ορθές παρατηρήσεις να μην δυσανασχετεί. Οι δύστροπες γυναίκες δεν πρέπει να γίνονται θύματα βιαιότητας ή υπέρμετρης αυστηρότητας. Αν η γυναίκα πράξει κάτι καλό ο σύζυγος να την επαινεί και να την θαυμάζει, αν κάνει κάτι άτοπο να υπομένει και να την συμβουλεύει. Αν η γυναίκα έχει υπερηφάνεια ή περιφρονεί τον άνδρα της μπορεί να την κερδίσει ο άνδρας με την αγάπη.  
Όλα αυτά τα λέει 1600 χρόνια πριν(!) και συκοφαντείται, ενώ 1600 χρόνια αργότερα άλλοι που δεν αγγίζονται, μάλλον υποστηρίζονται, δίνουν οδηγίες πως να τις χτυπάς σωστά !


Ο Χρυσόστομος εμφανίζεται να λέει ότι ενδιαφέρονται μόνο για τα λεφτά, αλλά στην πραγματικότητα συμβουλεύει
  • ότι ο θεσμός της προίκας δημιουργεί προβλήματα και αντί να φέρει καλό φέρνει κακό και κάποιες φορές κάνει την πλούσια γυναίκα αφεντικό του φτωχού συζύγου. Ο άνδρας δεν πρέπει να ψάχνει γυναίκα με προίκα, ο Θεός δεν θέλει να παντρευόμαστε για να πλουτίζουμε και ο άνδρας που κάνει τον καμπόσο με τα πλούτη της γυναίκας του είναι αισχρός.

Ο Χρυσόστομος υποτίθεται λέει ότι ο Θεός επειδή η γυναίκα είναι ελεεινή την προίκισε με σεξουαλικότητα ώστε να είναι ικανή να θέλγει, άλλα στην πραγματικότητα λέει
  • Οι άνδρες να μην αναζητούν προίκα όταν είναι σε αναζήτηση γυναίκας αλλά σεμνότητα και σοφία. Όσο για την ομορφιά ναι μεν αποτελεί προσόν αλλά δεν πρέπει να αναζητείται ως το καθοριστικό προσόν διότι είναι εφήμερη και εάν η σχέση είναι βασισμένη στην ομορφιά και μόνο τότε δεν μπορεί να κρατήσει στον χρόνο.

Ο Χρυσόστομος τάχα λέει αν δεν ήταν η σεξουαλική πράξη δεν θα την ήθελε στο σπίτι κανείς, όμως στην πραγματικότητα συμβουλεύει
  • Να λες στην γυναίκα σου ότι την αγαπάς και να της δείχνεις ότι θέλεις να βρίσκεσαι περισσότερο στο σπίτι με αυτήν πάρα στην αγορά και να την προτιμάς από όλους τους φίλους σου. Η μοιχεία είναι μεγάλη αμαρτία γιατί καταργεί τον γάμο. Όταν σε προκαλέσει πόρνη απάντησέ της, δεν είναι δικό μου το σώμα μου αλλά της γυναίκας μου.

Οι ψευδοκατήγοροι λένε ότι ο απόστολος γράφει να υποτάσσονται οι γυναίκες και αυτό σημαίνει ότι είναι δούλες, αλλά ο Χρυσόστομος λέει 
  • ότι η υποταγή της γυναίκας σε εκείνον που αγαπά δεν ενέχει καμία ταπείνωση, και ενώ φαίνεται ότι η γυναίκα μειονεκτεί στην πραγματικότητα ο άνδρας έχει τον δυσκολότερο δρόμο γιατί πρέπει να έχει το πιο απαιτητικό και σπουδαιότερο, την αγάπη. 
Η αγάπη απαιτεί απείρως περισσότερες θυσίες και κόπους από ότι ο σεβασμός. 

Η υποταγή, ακόμη και αν την εκλάβουμε χωρίς το Χριστιανικό περιεχόμενο, ουσιαστικά εξαφανίζεται όταν έχει απέναντι της την αγάπη διότι η αληθινή αγάπη δεν επιβάλλεται, δεν ζητάει τα του εαυτού, στην πραγματικότητα αυτός που αγαπά έχει υποταγεί, η αγάπη δίδει καρπό την υποταγή προς την γνήσια ωφέλεια, ωφέλεια και της γυναίκας αλλά και του συζύγου. Αἱ γυναῖκες ὑποτάσσεσθε τοῖς ἀνδράσιν, ὡς ἀνῆκεν ἐν Κυρίῳ. Οἱ ἄνδρες ἀγαπᾶτε τὰς γυναῖκας καὶ μὴ πικραίνεσθε πρὸς αὐτάς.
Ο απόστολος λέει στην Α' Κορινθίους ότι η γυναίκα πρέπει να καλύπτει την κεφαλή στην Εκκλησία αλλά στην ίδια πρόταση λέει ότι η γυναίκα είναι η δόξα του ανδρός, όμως όταν σας παρουσιάζουν το απόσπασμα θα δείτε κουτοπόνηρες τελίτσες σε αυτό το σημείο και θα συνεχιστεί το κείμενο αμέσως μετά την φράση, η γυναίκα είναι η δόξα του ανδρός. Ένας αθλητής δεν δοξάζεται όσα ρεκόρ και αν κάνει μόνος στις προπονήσεις, μόνο μαζί με το στεφάνι της νίκης στον αγώνα έχει δόξα, δεν μπορεί να δοξαστεί μόνος ο σύζυγος, εδώ λοιπόν όχι απλά ισότης αλλά μια σάρκα, η οποία προχωρά από δόξα σε δόξα προς την τελική δόξα.


Και ενώ οι ψευδοκατήγοροι ζουν στον σημερινό κόσμο στον οποίο κυριαρχεί η υστερόβουλη αγάπη και εξυπνάδα θεωρείται να έχεις δεκάδες ή και χιλιάδες κατακτήσεις, ενώ θεωρείται σχεδόν βλακεία η πίστη στην σύζυγο, ενώ αλλάζονται σύντροφοι για πλάκα για θέαμα και για δημοσιότητα, αυτοί διαμαρτύρονται εναντίον του Χρυσοστόμου και μάλιστα με ψεύδη. 
Θαυμάστε απάτη εμπάθεια μίσος και κρυφό σχέδιο σπίλωσης !
Και ενώ τα λένε όλα αυτά, ορισμένοι από τους συκοφάντες ή θιασώτες της άποψης αναπολούν αρχαίες εποχές που ένας αγόραζε μια πόρνη και την είχε στο σπίτι του μαζί με την γυναίκα του η οποία θεωρούνταν σε όλη της την ζωή ανήλικη και ήταν υπό κηδεμονία!

Ο δε Απόλλωνας συνέχεια ζητούσε ανθρωποθυσίες γυναικών. Δείτε ανάρτηση Απολλώνιο Φως

Ο Χρυσόστομος κατηγορείται και ως αντισημίτης. Απορίας άξιο πως μπορεί να ειπωθεί τέτοια κατηγορία από κάποιον που διαθέτει έστω την στοιχειώδη αντιληπτική ικανότητα. Ο Χριστός, οι απόστολοι, οι προφήτες, γενάρχες και δίκαιοι και τόσα άλλα πρόσωπα τα οποία ασπάζεται εξυμνεί και ερμηνεύει τα έργα τους, τι εθνικότητας ήταν; Δεν ήταν Εβραίοι; Τα τόσα πρόσωπα που μας προβάλει στις ομιλίες του ως παραδείγματα προς μίμηση σε ποια εθνικότητα ανήκαν; Η Παλαιά Διαθήκη την οποία θεωρεί ιερό κείμενο και επάνω στην οποία έκανε τόσες ομιλίες τι εθνικότητας άτομα την έγραψαν; Επομένως η κριτική που ασκεί δεν έχει φυλετικά κίνητρα. 
Δεν έχουν διαβάσει με τι λόγια απευθύνονται Θεός και προφήτες ειδάλλως θα έβγαζαν και τον.... Γιαχβέ αντισημίτη! Ενδεικτικά: οὐαί ἔθνος ἁμαρτωλόν, λαός πλήρης ἁμαρτιῶν, σπέρμα πονηρόν, υἱοί ἄνομοι· Ησ. 1,4. Έθνος αμαρτωλό, λαέ που είσαι γεμάτος αμαρτίες, απόγονοι πονηρών πατέρων, γιοί παράνομοι. Ἀκούσατε λόγον Κυρίου, ἄρχοντες Σοδόμων· προσέχετε νόμον Θεοῦ λαός Γομόῤῥας. Ησ. 1,10 Ακούστε λοιπόν τα λόγια του Κυρίου εσείς οι άρχοντες οι οποίοι σας αξίζει να ονομάζεστε άρχοντες Σοδόμων. Δώστε προσοχή στον νόμο του Θεού εσείς, ο λαός, που μοιάζετε με τον λαό της Γομόρρας. Πῶς ἐγένετο πόρνη πόλις πιστή Σιών, πλήρης κρίσεως, ἐν ᾗ δικαιοσύνη ἐκοιμήθη ἐν αὐτῇ, νῦν δέ φονευταί. Ησ. 1,21. Πως κατάντησε πόρνη η άλλοτε πιστή Σιών! Πως η Σιών, η οποία ήταν πλήρης δικαίας κρίσεως, πόλη στην οποία επικρατούσε δικαιοσύνη, τώρα σε αυτήν είναι εγκατεστημένοι φονιάδες. Πάντες κύνες ἐνεοί Ησ. 56,10. Οι άρχοντες είναι σκυλιά με ανοικτό και άφωνο στόμα. Κύνες ἀναιδεῖς τῇ ψυχῇ Ησ. 56,11. Σκυλιά αναιδή είναι οι άρχοντες. Διά τοῦτο, πόρνη, ἄκουε λόγον Κυρίου·. Ιεζ. 16,35 Για αυτό, πόρνη Ιερουσαλήμ, άκουσε τώρα τον λόγο του Κυρίου.

  Ο Κοσμάς Αιτωλός οι γυναίκες και το σταυροδρόμι



13/3/2017

 Κοσμάς Αιτωλός, ο διάβολος οι γυναίκες και το σταυροδρόμι

Άβιβου Αφρικανός μάρτυρας - Λέανδρου Άγιος εκ Ισπανίας - Μάριου Αγίου Επισκόπου
Πούπλιου Ιερομάρτυρα επισκόπου Αθηνών - Πούπλιου μάρτυρα - Τερέντιου μάρτυρα - Χριστίνας μάρτυρος εν Περσία.

Διάφοροι βρωμεροί συκοφάντες λένε ή αναπαράγουν ότι ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός υποβιβάζει την γυναίκα, η αλήθεια όμως είναι ότι αυτοί υποβιβάζουν την λογική και την ειλικρίνεια.
Το κείμενο που κυκλοφορεί έχει ως εξής:

Κοσμάς ο Αιτωλός (σελ. 25): "Αν σ’ ένα σταυροδρόμι συναντήσεις το διάβολο και μια γυναίκα, πήγαινε προς τα εκεί που είναι ο διάβολος και όχι εκεί που είναι η γυναίκα".

Εάν πάμε στην σελίδα 25 του βιβλίου θα δούμε ότι εκεί βρίσκεται ένα κομμάτι από άρθρο κάποιου Χριστιανικού περιοδικού. Μάλιστα ανατρέξαμε σε δύο εκδόσεις, η μια του 2013 και η άλλη του 1987, και οι δύο έχουν το ίδιο κείμενο στην σελίδα 25. Με ψέμα ξεκινάνε λοιπόν οι ψευδομάρτυρες και επειδή η καλή συκοφαντία από το πρωί φαίνεται καταλαβαίνει κάποιος ότι σε ψέμα καταλήγουν.
Οι αθεοφασίστες γκεμπελίσκοι προσπαθούν με ψέμματα και ακολουθούν το "πες, πες, κάτι θα μείνει". Εν τέλει καταφέρονται με συκοφαντίες εναντίων του γνησίου μάρτυρα. Αντλούν οι άθλιοι από τα κάκοσμα και βρωμώδη λύματα της ψυχής τους ώστε να σπιλώσουν τον Άγιο. Φορούν το Τουρκικό φέσι και κρατώντας στο χέρι το όπλο του εγκλήματος σκύβουν πειθήνια το κεφάλι στον Καδή τους τον Διάβολο και συκοφαντούν εμπρός του τον Κοσμά τον Αιτωλό ενώ οι ίδιοι είναι οι ένοχοι. Καδής ή Κατής λεγόταν ο μωαμεθανός δικαστής που δίκαζε με βάση τον ισλαμικό νόμο, την διαβόητη σαρία.
Προσπαθούν με πονηριά να μην βρεθεί η πρόταση στο περιβάλλον της με σκοπό φυσικά να γίνει πιστευτή η συκοφαντία, έτσι έκαναν "λάθος" στην παραπομπή μόνο..... 236 σελίδες.

Αλλά ξεφυλλίζοντας για να φτάσουμε σε αυτήν την σελίδα θα περάσουμε από την

Σελίδα 209
πάρε αδερφέ μου δύο παιδιά πτωχά εις το σπίτι σου να τα κάμεις τέκνα σου πνευματικά να έχεις μισθόν από τον Θεόν και τιμήν από τους ανθρώπους· να γεννήσεις την ταπείνωσιν, νηστείαν, προσευχήν, ελεημοσύνην, αγάπη εις τον Θεόν και εις τους αδελφούς σου, και τότε σώζεσαι. 

Σελίδα 239
Και να προσέχεις εσύ ο άνδρας να μην μεταχειρίζεσαι την γυναίκα σου με άγριον μάτι πως δεν σου κάνει παιδιά. Δεν έχει κανένα φταίξιμο η γυναίκα σου εις αυτό, είναι θέλημα Θεού. Και να μην το κάμνετε καθώς το έκαμεν ένας τρελός και ανόητος· διατί δεν έκαμεν η γυναίκα του παιδιά την εχώρισε και επήρεν άλλη γυναίκα· και άλλος πάλι επειδή δεν του έκαμεν η γυναίκα του αρσενικά παιδιά παρά μόνον θηλυκά την εχώρισε.

Σελίδα 255
Ομοίως στέλνεις και εσύ η γυναίκα εις τον άνδρα ένα δακτυλίδι ασημένιο να τον διδάξεις και αυτόν. Του φανερώνεις με το δαχτυλίδι και λέγεις πως ανίσως εσύ ο άνδρας και είσαι στέρεος ωσάν το ασήμι, ε, τότες να το δεχτείς και να το βάλεις εις το δάκτυλό σου και να βάνεις την ζωήν σου και το κεφάλι σου δια την γυναίκα σου.
Ζωή και κεφάλι είναι μεταφορικά το ίδιο, τι εννοεί εδώ ο Άγιος; Εδώ συμβουλεύει τον άνδρα να ζει για την γυναίκα του και να φτάνει μέχρι κυριολεκτικής αυτοθυσίας.
 
Σελίδα 260
Και αν τύχη και ξεπέσει η γυναίκα με άλλον άνδρα ή ο άνδρας με άλλην γυναίκα, έχουν χρέος να πηγαίνουν εις τον αρχιερέα να τους χωρίζει. Μα πάλιν εκείνος οπού αδικηθεί από την γυναίκα του και δεν την χωρίσει έχει μισθόν εις την ψυχήν του.

- Όταν έκαμεν ο Θεός τον άνδρα έλαβεν ο πανάγαθος μιαν πλευράν από αυτόν και έκαμε την γυναίκα, και σου την έδωσε για σύντροφον. Ίσια την έκαμε ο Θεός την γυναίκα με τον άνδρα, όχι κατωτέρα. Εδώ πως τις έχετε τας γυναίκας;
- Δια κατωτέρας.
- Ανίσως (=αν τυχόν) αδελφοί μου και θέλετε να είσθε καλύτεροι οι άνδρες από τας γυναίκας, πρέπει να κάνετε και έργα καλύτερα από αυτάς·.  
Εδώ μας λέει ότι όχι το φύλλο ή η θέση αλλά οι ορθές πράξεις κάνουν κάποιον ανώτερο. 

Μέχρι στιγμής όχι μόνο δεν υπάρχει υποβιβασμός αλλά μάλλον μεγάλη υποστήριξη φαίνεται να δίνει ο Άγιος στις γυναίκες.

Σελίδα 261
Ο μοναχικός βίος.
Αμή ωσάν θέλεις να φυλάξεις την παρθενίαν πρέπει πρώτον θεμέλιον να βάλεις την ακτημοσύνην και να μην έχεις σακούλαν, να μην έχεις κασέλλα και να τηγανίζεις το σώμα σου καθώς τηγανίζεις το ψάρι, με νηστείες, προσευχές, αγρυπνίες, με κακοπάθειες, δια να νεκρώνης και να ταπεινώνης την σάρκα οπού είναι ένας λύκος ένα γουρούνι ένα θηρίον, ένα λεοντάρι.
Και να φεύγεις τον κόσμον μα περισσότερον την γυναίκα· και όχι πάλι να μισής την γυναίκα, διατί είναι πλάσμα Θεού, αλλά τα πάθη που ακολουθούν οι άνθρωποι. Και αν τύχη και περάσεις από ένα σοκάκι και εις το ένα μέρος είναι η γυναίκα και εις το άλλο είναι ο διάβολος, να μην περάσεις εκείθεν οπού είναι η γυναίκα, μόνον από εκεί οπού είναι ο διάβολος, διατί κάνεις τον σταυρό σου και φεύγει μα η γυναίκα δεν φεύγει. Και καθώς είνε δύσκολον το αρνί να συναναστρέφεται με τον λύκον και να μην φαγωθεί, έτσι είνε δύσκολον ο καλόγηρος να συναναστρέφεται με γυναίκες και η καλογριά με άνδρες και να μην μολυνθούν και να σκανδαλισθούν.

Φτάνουμε λοιπόν στην
επίμαχη πρόταση και είναι άμεσα πασιφανές ότι οι συκοφάντες παρουσιάζουν ψεύδη. Απέκοψαν μια πρόταση από τον περίγυρό της με πονηρό σκοπό, απέκοψαν και το τέλος της προτάσεως διότι αν διαβαστεί θα γίνει αντιληπτό ότι για κάτι άλλο γίνεται λόγος. Έτερος συκοφάντης θα μπορούσε να αποκόψει την φράση "να μισής την γυναίκα". Όταν η πρόταση παρουσιαστεί μαζί με το υπόλοιπο κείμενο όλα αλλάζουν. Στην πρόταση ο Άγιος Κοσμάς ούτε καταφέρεται εναντίων των γυναικών "όχι πάλι να μισής την γυναίκα, διατί είναι πλάσμα Θεού, αλλά τα πάθη" ούτε ομιλεί γενικά προς όλους. Ομιλεί αποκλειστικά προς τους μοναχούς και λέει το εξής, ότι εάν θες να είσαι συνέχεια μέσα στην τρικυμία του ωκεανού και να μην πορεύεσαι σύμφωνα με τον καιρό, τότε έχεις κίνδυνο να ναυαγήσεις. Δεν κάνει λόγο για σταυροδρόμι, άλλο πονηρό ψέμα των συκοφαντών προς παραπλάνηση του νου, αλλά καθώς πορεύεται στο ίδιο σοκάκι, δηλαδή στον δρόμο της ζωής, να μην επιλέγει το μέρος με την γυναίκα. Εάν ο μοναχός που οικειοθελώς έδωσε όρκο παρθενίας είναι μέσα στις γυναίκες και δεν τις αποφεύγει τότε υπάρχει κίνδυνος να πατήσει τον όρκο του και όσους σταυρούς και εάν κάνει δεν θα πρέπει να περιμένει να τον λυτρώσει ο Θεός μαγικά από μια κατάσταση που αφενός ο ίδιος μπορεί να αποφύγει και αφετέρου ο ίδιος επιλέγει. Δεν λέει πρόσεχε να μην έχεις οποιαδήποτε συναναστροφή με γυναίκα, ούτε λέει να μην έρθει ποτέ γυναίκα σε εσένα επί παραδείγματι για συμβουλή, αλλά λέει μην περάσεις, δηλαδή εννοεί εσύ να μην αποζητάς τις γυναίκες πήγαινε από το μέρος του σοκακιού το οποίο διάλεξες. Ο κόσμος που πρέπει να φεύγει είναι ο υλιστικός κόσμος και φυσικά η γυναίκα αναφέρεται με το ίδιο σκεπτικό, γιατί όπως ο μοναχός δεν είναι κακό να πάει στον κόσμο για να αγοράσει όσα χρειάζεται ή να πουλήσει το εργόχειρο του αλλά κακό είναι να βρίσκεται συνέχεια στις αγορές και στις ταβέρνες έτσι δεν είναι κακή η γυναίκα αλλά η συνεχής συναναστροφή με γυναίκες.  
Η επιλογή Διαβόλου στον δρόμο της ζωής, "σοκάκι", είναι η πάλη εναντίων του με την νηστεία την αγρυπνία την προσευχή, "σταυρό σου", η οποία τον απομακρύνει, "διατί κάνεις τον σταυρό σου και φεύγει". Έτσι εφόσον ο μοναχός αγωνίζεται και πολεμάει τον Διάβολο και στον εαυτό του κάνει καλό , αγιάζει, αλλά και τους γύρω του ωφελεί όπως είδαμε και έκαναν οι φωτισμένοι γέροντες που γνωρίσαμε στην εποχή μας.
  

Ηξεύρεις αδελφέ μου πως σε θέλει ο Θεός; Καθώς δεν θέλεις εσύ να έχει η γυναίκα σου καμμίαν συναναστροφήν με άλλον, έτσι σε θέλει και ο Θεός να μην έχεις καμίαν μερίδα με τον διάβολον. Ευχαριστείσαι η γυναίκα σου να πορνεύει με άλλον; Όχι. Να την φιλήσει άλλος την γυναίκα σου; Μήτε και αυτό δεν θέλεις. Έτσι θέλει και εσένα ο Θεός, αδελφέ μου, να μην έχεις καμίαν συναναστροφήν με τον διάβολο.
Και με τι στόμα, ανόητε και πονηρέ άνθρωπε, αποτολμάς και υβρίζεις το όνομα του Θεού και το παραδίδεις; Ομοίως και τους Αγίους; Δεν φοβάσαι τρισάθλιε, μήπως ανοίξει η γη και σε καταπίη;
Ο διάβολος δεν αποτολμά να υβρίζει το όνομα του Θεού, διότι φοβείται μήπως πέση αστραπή και τον κατακαύση και συ άγνωστε άνθρωπε, ανοίγεις αυτό το κατηραμένον σου στόμα και παραδίδεις το όνομα του Θεού.





Μόλις το 1545 στην Σύνοδο του Τρέντο η Καθολική Εκκλησία αποδέχτηκε ότι οι γυναίκες έχουν ψυχή.
Χονδροειδές ψεύδος. Η σύνοδος αυτή δεν απασχολήθηκε με τέτοιο θέμα.
Για κακή τύχη των συκοφαντών τους αποστόλους όχι απλά ακολουθούσαν αλλά ήταν συνεργάτες τους και πολλές γυναίκες συνεργῶν μου οι οποίες έχουν γραφτεί στο βιβλίο της ζωής, δηλαδή στον Παράδεισο, άρα μια χαρά ψυχή έχουν οι γυναίκες ειδάλλως με τον θάνατο θα περνούσαν στην ανυπαρξία και δεν χρειάζεται σκέψη, συζήτηση ή αποδοχή για κάτι το τόσο ξεκάθαρο, Εὐοδίαν παρακαλῶ καί Συντύχην παρακαλῶ τό αὐτό φρονεῖν ἐν Κυρίῳ· ναί ἐρωτῶ καί σέ, Σύζυγε γνήσιε, συλλαμβάνου αὐταῖς, αἵτινες ἐν τῷ εὐαγγελίῳ συνήθλησάν μοι μετά καί Κλήμεντος καί τῶν λοιπῶν συνεργῶν μου, ὧν τά ὀνόματα ἐν βίβλῳ ζωῆς. Φιλιπ. 4,2-3. Παρακαλώ την Ευοδία και την Συντύχη να έχουν πάντα το ίδιο κατά Χριστόν φρόνημα. Ιδιαιτέρως παρακαλώ και εσένα Σύζυγε γνήσιε μαθητή Χριστού να τις στηρίζεις. Ταλαιπωρήθηκαν και αγωνίσθηκαν για το κήρυγμα του Ευαγγελίου μαζί με εμένα τον Κλήμη και με τους άλλους συνεργάτες μου των οποίων τα ονόματα είναι στο βιβλίο ζωής. Ἀσπάσασθε Πρίσκιλλαν καὶ Ἀκύλαν τοὺς συνεργούς μου ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ οἵτινες ὑπέρ τῆς ψυχῆς μου τόν ἑαυτῶν τράχηλον ὑπέθηκαν, οἷς οὐκ ἐγώ μόνος εὐχαριστῶ, ἀλλὰ καί πᾶσαι αἱ ἐκκλησίαι τῶν ἐθνῶν. Ρωμ. 16,4-5. Χαιρετήστε εκ μέρους μου την Πρίσκιλλα και τον σύζυγο της Ακύλα οι οποίοι είναι συνεργάτες μου. Αυτοί για να με σώσουν από θανάσιμο κίνδυνο έβαλαν το κεφάλι τους κάτω από το μαχαίρι και διέτρεξαν κίνδυνο να σφαγούν. Σε αυτούς δεν αισθάνομαι μόνο εγώ βαθειά ευγνωμοσύνη αλλά και όλες οι Εκκλησίες των εθνών.
 
Ο άγιος Κλήμης λέει κάθε γυναίκα οφείλει να είναι γεμάτη ντροπή και μόνο από την σκέψη ότι είναι γυναίκα.
Αἱ δέ γυναῖκες, τό εὔσχημον ἐπαναιρούμεναι δῆθεν, ὡς μή ταῖς πλατείαις κύλιξιν διαχέουσαι τά χείλη περιρραγεῖς γένωνται πλατυνομένου τοῦ στόματος, στεναῖς κομιδῇ κατά τό στόμιον ἀλαβάστροις ἀσχημόνως πίνουσαι ἀνακλῶσι μέν τάς κεφαλάς, γυμνοῦσι δέ τούς τραχήλους, οὐ κοσμίως, ἐμοί δοκεῖν, καί τόν λάρυγγα διατείνουσαι περί τήν κατάποσιν βροχθίζουσιν, οἷον ἀπογυμνούμεναι τοῖς συμπόταις ἃ δύνανται, ἐρυγάς τε ἀνδρώδεις ἐπισπώμεναι, μᾶλλον δέ ἀνδραποδώδεις, προσεπιθρύπτονται σπαταλῶσαι· οὐδείς γάρ ψόφος οἰκεῖος ἀνδρὶ λογικῷ, ἔτι δέ μᾶλλον γυναικί, ᾗ καί τό συνειδέναι αὐτὴν ἑαυτῇ, ἥτις εἴη, μόνον αἰσχύνην φέρει.
Εδώ ο Κλήμης κάνει λόγο για την μέθη και λέει ότι αυτό είναι λάθος για κάθε λογικό άντρα και πολύ περισσότερο για μια γυναίκα ακριβώς επειδή είναι γυναίκα. Θα μπορούσε να ειπωθεί ότι εννοεί το εξής, ότι τους άντρες να μεθάνε τριγύρω είναι ένα θέαμα άσχημο να το αντικρίζει κάποιος αλλά να βλέπει μεθυσμένες γυναίκες είναι θέαμα χειρότερο επειδή είναι γυναίκες.
 
Είναι καλό κάποιος να μην αγγίζει γυναίκα. Απ. Παύλος.
Περί δέ ὧν ἐγράψατέ μοι, καλόν ἀνθρώπῳ γυναικός μή ἅπτεσθαι· Α Κορ. 7,1. Αυτή ήταν ερώτηση στον απ. Παύλο, περί αυτού που μου γράψατε ότι καλό είναι στον άνθρωπο να μην αγγίζει γυναίκα. Δεν θα ήταν δυνατόν να συμβουλεύει να μην υπάρχει μίξη αφού αμέσως μετά θεωρεί ότι και η μοναχική ζωή αλλά και ο γάμος είναι χάρισμα εκ Θεού. θέλω γάρ πάντας ἀνθρώπους εἶναι ὡς καί ἐμαυτόν· ἀλλ᾿ ἕκαστος ἴδιον χάρισμα ἔχει ἐκ Θεοῦ, ὃς μὲν οὕτως, ὃς δὲ οὕτως. Α Κορ. 7,7. Διότι εγώ θέλω να είναι όλοι οι άνθρωποι όπως είμαι και εγώ, δηλαδή μοναχός, άγαμος και αφοσιωμένος στον Θεό, αλλά όμως ο καθένας έχει από τον Θεό δικό του ιδιαίτερο χάρισμα, άλλος μεν έχει το χάρισμα να ζει κατ' αυτόν τον τρόπο, δηλαδή άγαμος, άλλος δε να ζει κατά διαφορετικό τρόπο, δηλαδή έγγαμος. 
 
Ο Χριστός είπε, και εγώ σας λέω ότι αυτός που βλέπει μια γυναίκα και την επιθυμεί ήδη εμοίχευσε μέσα στην καρδιά του. 
Ο Χριστός είναι αυτός που έβαλε την έλξη ανάμεσα σε άνδρα και γυναίκα, αυτός διέταξε τον γάμο, αυτός που παρευρίσκεται σε γάμο στην Κανά. Εδώ γίνεται λόγος για αυτόν που περιεργάζεται με τα μάτια του τα σώματα και έπειτα φαντάζεται. Αυτός έχει μοιχεύσει εντός του.


0 comments:

Δημοσίευση σχολίου