Γιόγκα


Γιόγκα
Η γιόγκα πλασάρεται παραπλανητικά στην Δύση ως γυμναστική για ευεξία, ως μια πρακτική για να διατηρηθεί η καλή φυσική κατάσταση, ως ένας τρόπος για να φύγει το άγχος, μια οδός για να έχουμε πνευματική ανάταση.
Παρουσιάζεται με διάφορα προσωπεία όπως ότι είναι επιστήμη της ζωής, η αλήθεια είναι όμως ότι ξεκίνησε ως μια τέχνη θανάτου. Η γιόγκα είναι μια τεχνική ασκήσεων ώστε να πεθαίνουν ανώδυνα οι ηλικιωμένοι, αυτή η πλευρά όμως είτε δεν γίνεται γνωστή είτε παρουσιάζεται διαφορετικά. Έτσι στην γιόγκα θα δούμε την απόλυτη ακινησία του σώματος, τον μειωμένο ρυθμό ή και την πλήρη παύση της αναπνοής, την συγκέντρωση σε ένα σημείο, την ακινησία της σκέψης. 
Επιπλέον όταν γίνεται λόγος για την γιόγκα δεν παρουσιάζεται κάποια αναφορά για τον θρησκευτικό χαρακτήρα της. Η γιόγκα και ο διαλογισμός κατατάσσονται στον Ινδουισμό και στον Βουδισμό, οι διάφοροι ειδήμονες που έρχονται για να μιλήσουν για αυτήν είναι Ινδουιστές ή Βουδιστές. Εάν παρατηρήσουμε καλύτερα το θέμα γιόγκα θα διαπιστώσουμε ότι αυτή δεν είναι μόνο μια σωματική εκγύμναση αλλά υπάρχει ξεκάθαρα θρησκευτικός χαρακτήρας. 
Είναι ένα τμήμα και μάλιστα αναπόσπαστο μιας Ανατολικής θρησκείας. 
Η γιόγκα είναι μια αποκάλυψη του θεού Κρίσνα στους ανθρώπους που στόχο έχει την ένωση του πιστού με τον Κρίσνα. Τα παραπάνω όμως δεν παρουσιάζονται εξ αρχής και αυτό γίνεται ώστε να είναι πιο εύκολο να παρασυρθεί κάποιος Ορθόδοξος στην γιόγκα. Στην αρχή γίνεται λόγος για σωματική άσκηση, για θετική σκέψη. Αργότερα θα γίνει λόγος για αυτογνωσία, έπειτα λόγος για άσραμ και ότι θα πρέπει να βρεθεί κάποιος γκουρού ώστε να γίνει καθοδηγητής. 
Ο Μαχαρίσι Πατάντζαλι είπε για την Χάθα Γιόγκα ότι είναι ανεπίτρεπτος ο χωρισμός ασκήσεων και πνευματικού μέρους, είναι λοιπόν φανερό ότι δεν είναι γυμναστική αλλά έχει σκοπό την εσωτερική ανάπτυξη οπότε ένας Ορθόδοξος δεν μπορεί να ασκείται στην γιόγκα, εξάλλου πολλές αποφάσεις Ορθοδόξων συνδιασκέψεων έχουν αποφανθεί ότι ανήκει στις ασυμβίβαστες πρακτικές με την Ορθόδοξο πίστη. 
Εν τέλει η γιόγκα και όλα αυτά που προσφέρει είναι αποτέλεσμα όχι ασκήσεως του σώματος αλλά ασκήσεως του εαυτού, είναι άσκηση κυρίως του αόρατου παρά του ορατού, με αυτήν ασκείς εκείνο που δεν φαίνεται παρά εκείνο που φαίνεται, δηλαδή το σώμα.
Η γιόγκα θα παρουσιαστεί και ως φιλοσοφία αλλά αποφεύγεται να παρουσιαστεί ως θρησκεία ή φιλοσοφία ζωής ή στάση ζωής στην οποία συμπεριλαμβάνεται ενίοτε και συγκεκριμένη δίαιτα με φυσικές τροφές οι οποίες ευνοούν την καλή σωματική και πνευματική υγεία την σεξουαλικότητα και πολλά άλλα. Όμως οι συμβουλές για κάποιες συγκεκριμένες δίαιτες δεν είναι απλές διαιτητικές συμβολές αλλά απορρέουν και από το γεγονός ότι ο Ινδουισμός αποδέχεται την μετενσάρκωση και έτσι το ζώο που θα σφαγεί ενδέχεται να είναι κάποιος μετεμψυχωμένος άνθρωπος. Δηλαδή έχουμε πίσω από την βιτρίνα να κρύβεται μια ολόκληρη κοσμοθεωρία και γενικώς στην γιόγκα υπάρχει μια θολούρα και μια έντεχνη σύγχυση ώστε να είναι πιο εύπεπτη από τον δυτικό άνθρωπο.
Ο διαλογισμός της γιόγκα θα παρουσιαστεί ότι ανεβάζει πνευματικά τον άνθρωπο, ότι του επιτρέπει να ξεπεράσει κάποια όρια. Όρια είτε γνώσης είτε άλλα όρια που έχουν οι απλοί άνθρωποι και με αυτόν τον διαλογισμό θα γαληνεύσει το μυαλό ώστε να παρακάμψει την κακή καθημερινότητα να μην αποσπάται από διάφορα γεγονότα. Αυτό γίνεται ώστε να είναι πιο αποδεκτή από τον σύγχρονο δυτικό άνθρωπο ο οποίος ζει μέσα στο άγχος και αποζητάει την γαλήνη και την ηρεμία.
Στην Ορθοδοξία έχουμε την αληθινή γαλήνη και ειρήνη, μπορούμε να το διαπιστώσουμε αυτό στα πλαίσια του Ορθοδόξου μοναχισμού, ενώ οι εμπειρίες που λαμβάνουν χώρα στον διαλογισμό είναι νόθες εμπειρίες και δεν οδηγούν σε γαλήνη και ηρεμία και εν τέλει όχι μόνο δεν οδηγούν σε ηρεμία αλλά μπορούν να παρουσιαστούν κίνδυνοι για την ψυχική υγεία του ατόμου. 
Στον χώρο της γιόγκα είναι αρκετοί αυτοί που υποστηρίζουν ότι αν δεν είναι καλός ο γκουρού υπάρχει κίνδυνος ψυχικής ασθένειας. Ο Γκόπι Κρίσνα όταν αναφέρεται σε συναντήσεις με άτομα που τρελάθηκαν λέει ότι είναι πολύ γνωστό στην Ινδία ότι η Χάθα Γιόγκα μπορεί να οδηγήσει στην τρέλα. Έχοντας κάποιος λίγη ή και καθόλου ενημέρωση στο θέμα μπορεί να βρεθεί να εξασκεί αυτές τις πρακτικές που υποστηρίζουν ότι προσφέρουν πνευματική διαύγεια και ευνοούν την πνευματική πρόοδο όμως εν τέλει να πάει στο ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα και να καταλήξει είτε με πρόβλημα προς τον περίγυρο του είτε με νοητική ασθένεια. 
Αντί να έχει ηρεμία να έχει μεταπτώσεις και την μια στιγμή να είναι σε εφορία και την άλλη να σκέφτεται την αυτοκτονία . Όλες αυτές οι επιπτώσεις μπορεί να είναι τόσο δραματικές που να αλλάξει εντελώς η ζωή του ατόμου όχι προς το καλύτερο όπως του υποσχέθηκαν αλλά προς το πολύ χειρότερο. 
Ο Σρί Κρίσνα Πρέμ στο βιβλίο του Γιόγκα Μπαγκαβάτ Γκίτα λέει: επικίνδυνα συμπτώματα νευρώσεις και διάφορες άλλες ασθένειες μπορούν να προέλθουν από την εξάσκηση της Γιόγκα εάν δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις που αναφέρονται στο τελευταίο κεφάλαιο. Αλλού λέει, να εξασκηθεί κάποιος όπως κάνουν πολλοί από περιέργεια είναι ένα λάθος που τιμωρείται με νεύρωση ή και χειρότερα, δηλαδή εννοεί τρέλα.
Αφαιρώντας τον Χριστό και κρατώντας οποιεσδήποτε ασκήσεις για να φτάσουμε το θείο, κρατώντας ακόμη και τις Ορθόδοξες ασκήσεις, νηστεία και λοιπά, ο άνθρωπος υπάρχει περίπτωση να γίνει έρμαιο του Σατάν. Αυτό όλοι το έχουμε διαπιστώσει σε πάμπολλα περιστατικά, τώρα θυμάμαι ένα περιστατικό με κάποιον μοναχό όπου ο διάβολος τον έβαλε να κοιτάζει τον ήλιο και τα μάτια του έπαθαν ή άλλος δυστυχής μοναχός πλανήθηκε ανέβηκε σε ένα βράχο και έπεσε από ένα γκρεμό γιατί οι δαίμονες του είπαν ότι ο Θεός ερχόταν για να τον παραλάβει στον ουρανό. 
Η γιόγκα και η πνευματική ασθένεια που παρουσιάζεται σε ορισμένους είναι αποτέλεσμα ενός ιδιορρύθμου καλέσματος των δαιμόνων οι οποίοι κάνουν τον άνθρωπο που τους κάλεσε δια μέσου της γιόγκα και του διαλογισμού παράφρονα.
Θα έλεγε κάποιος ότι η γιόγκα είναι αποκρυφισμός. Για αυτό τον λόγο ο γιόγκι μπορεί να φαίνεται ότι είναι σαν ένας μοναχός αλλά στην πραγματικότητα είναι ένας μάγος, είναι ένας σαμάνος που ενίοτε αποκτάει και διάφορες δυνάμεις. Η γιόγκα λοιπόν συνδέεται με τον αποκρυφισμό, ο Μπραχμανάντα λέει πίσω από κάθε μυστικισμό και αποκρυφισμό η γιόγκα είναι παρούσα.
Ο Ορθόδοξος μοναχισμός δεν έχει καμία σχέση με την γιόγκα και τους γκουρού, στον μοναχισμό δεν έχουμε τον ατομισμό που συναντούμε στην Γιόγκα. Η γιόγκα μπορεί να γίνεται ομαδικά αλλά στην πραγματικότητα έχει κέντρο αποκλειστικά το άτομο. Έτσι σε αυτήν θα ακούσουμε αυτοεξέλιξη ή αυτογνωσία. Η αυτογνωσία όμως είναι υπό την έννοια να εννοήσει την δική του θεότητα το άτομο και αυτοεξέλιξη υπό την έννοια στο να θεωθεί μόνος του.
Εν τέλει το άτομο εξαφανίζεται στις ανατολικές θρησκείες μέρος των οποίων είναι η γιόγκα. Οι ουπανισάδες λένε ότι η προσωπικότητα διαλύεται όπως το αλάτι σε μια θάλασσα, το αλάτι είναι παντού και όπως το αλάτι διαλύεται στον ωκεανό έτσι απορροφάται ο άνθρωπος. Στον Χριστιανισμό ο άνθρωπος είναι το αλάτι της γης, δεν χάνεται ο άνθρωπος στην Ορθοδοξία ούτε εξαφανίζεται η ανθρώπινη προσωπικότητα μέσα σε ένα απρόσωπο Μπράχμα.
Στην Ορθοδοξία το σώμα δεν είναι φυλακή ούτε κάποιος αντίπαλος, ο άνθρωπος αναπλάθεται αναγεννιέται, ο Χριστός φέρνει την σωτηρία μέσω μιας ανάπλασης και όχι καταστροφής, η Σοφία Σολομώντος λέει ως χρυσόν εν χωνευτηρίω εδόκιμασε αυτούς σαν το χρυσάφι αναπλάθει ο Χριστός, για αυτό η Ορθοδοξία σώζει τον άνθρωπο ως πρόσωπο.
Η θέωση στην Ορθοδοξία ούτε καταργεί, ούτε εκμηδενίζει, ούτε απορροφά, ούτε καταστρέφει την προσωπικότητα σε μια απρόσωπη κατάσταση. Αντιθέτως φέρνει ξανά τον άνθρωπο στην πραγματική του κατάσταση. Ο άνθρωπος δεν εξαφανίζεται μόνο στις Ανατολικές θρησκείες αλλά και στις αιρέσεις οι οποίες έχουν και αυτές ως εφευρέτη τον Διάβολο. 
Εκτός της Ορθοδοξίας ο άνθρωπος χάνεται και εξαφανίζεται και ανάλογα το κλαδί του δέντρου με τους θανατηφόρους καρπούς αυτό γίνεται είτε συγκαλυμμένα είτε  απροκάλυπτα διότι κάποιες θεωρίες φορούν Χριστιανικότερο προσωπείο από άλλες.


0 comments:

Δημοσίευση σχολίου