Γέροντες Παΐσιος Ευμένιος Σαριδάκης

Πατριωτισμός


Στις ημέρες μας ρίχνεται από ορισμένους λάσπη στην φιλοπατρία, γίνεται προσπάθεια να εξομοιωθεί με τον εθνικισμό ή το λιγότερο να παρουσιαστεί σαν μια άλλη μορφή του, μέχρι και την σημαία κοιτάζουν στραβά. Βεβαίως αυτό γίνεται με πονηρό σκοπό και καταδεικνύει κρυφή ατζέντα διότι ο πατριωτισμός έχει για πηγή του κάτι το πολύ διαφορετικό από τον εθνικισμό, για αυτό η φιλοπατρία βλασταίνει περικαλλή και ευώδη άνθη, την αυταπάρνηση, την αυτοθυσία. 
Έτσι ο φιλόπατρις είναι το αντίθετο του προδότη ο οποίος παράγει τον εγωιστή τον συμφεροντολόγο και πολλά άλλα κακά. Επειδή ο πατριωτισμός έχει ρίζα τα ευγενικά ιδεώδη για αυτό και γεννάει ήρωες, για τους ίδιους λόγους γέννημα της αρνησιπατρίας είναι η προδοσία, ο ψευτοανθρωπισμός, η αναλγησία, η αποφυγή ευθυνών, η οκνηρία, ο Εφιάλτης. Η Ελλάδα σήμερα υπάρχει λόγω του πατριωτισμού των προγόνων μας, αν αυτός έλειπε δεν θα υπήρχε σήμερα η χώρα που ζούμε, οι αρνησιπάτριδες γελάνε εις του Μπάϊρον το κορμί. 
Την αγάπη προς την πατρίδα συναντούμε από την αρχαιότητα, τι να πρωτοπαρουσιάσει κάποιος. 
Όταν ο Πολυδάμαντας ανέφερε στον Έκτορα για τους μη ευνοϊκούς χρησμούς αυτός του απαντάει το πασίγνωστο "εις οιωνός άριστος αμύνεσθαι περί πάτρης". Ο Τυρταίος αναφέρει στους Σπαρτιάτες ότι είναι όμορφο ο γενναίος άνδρας να πεθάνει πολεμώντας για την πατρίδα.
Ως οὐδὲν γλύκιον ἧς πατρίδος οὐδὲ τοκήων γίγνεται, δηλαδή δεν είναι τίποτα γλυκύτερο από την πατρίδα και τους γονείς λέει ο Όμηρος ενώ διαφωνεί ο όμηρος της Νέας Τάξης.
Ο Αισχύλος στην επιτάφια επιγραφή που διάλεξε ώστε να τοποθετηθεί στον τάφο του δεν κάνει κανένα λόγο για το ποιητικό έργο του το οποίο είναι τεράστιο σε αξία, το μόνο που αναφέρει είναι ότι πολέμησε για την πατρίδα. Τον Αισχύλο γιο του Ευφορίωνα κρύβει το μνήμα αυτό της Γέλας με τα στάρια, για την ανδρεία του ας μιλήσει του Μαραθώνα το άλσος και ο ακούρευτος Μήδος που την γνώρισε.
Δηλαδή θεωρεί γνήσια δόξα την φιλοπατρία, ως εκ τούτου η σημαντικότερη στιγμή του ήταν ότι πολέμησε για αυτήν, εκείνο για το οποίο πρέπει να τον θυμούνται είναι ότι πήρε μέρος στην μάχη του Μαραθώνα. 
Λέει αυτός ο μεγάλος τραγικός ποιητής: 
Κρείσσον γαρ εισάπαξ θανείν ή τας απάσας ημέρας πάσχειν κακώς. Αισχύλος
Επικρατέειν ή απόλλυσθαι. Ηρόδοτος - Σπαρτιάτες
Καλλιῶναι μίας ὥρας ἐλεύθερη ζωή, παρὰ σαράντα χρόνοι σκλαβιά, καὶ φυλακή. Ρήγας
Ελευθερία ή θάνατος. 
Ο Ρήγας Βελεστινλής μαρτύρησε προδομένος, από τα χέρια των Αυστριακών παραδόθηκε στους Τούρκους οι οποίοι τον στραγγάλισαν πετώντας τον στον γέρο Δούναβη.
Από την αρχαιότητα οι έννοιες Ελλάδα και πατριώτης είναι αλληλένδετες, από αυτό οι έννοιες Ελλάδα και ήρωες είναι αλληλένδετες, για αυτό οι ήρωες πολεμούν σαν Έλληνες.
Εκτός από τους παλαιότερους μεγάλους δεν είναι ανάγκη να ειπωθούν πολλά για τους σύγχρονους μεγάλους και την εποποιία του 1940. Όλοι οι Έλληνες, είτε δεξιοί είτε αριστεροί, στον πόλεμο εναντίων των Ναζί αλλά και έπειτα κατά την διάρκεια της αντίστασης είχαν ως στόχο την απελευθέρωση της πατρίδος παραμερίζοντας τις όποιες διαφορές τους.
Εκεί έδωσαν την μαρτυρία τους για το αν πρέπει να αγαπούμε την πατρίδα τα μεγάλα αναστήματα της από όλους τους χώρους. Σήμερα πολλά αυτοαποκαλούμενα παιδιά τους απορρίπτουν τους πατέρες πέφτοντας θύματα της Νέας Τάξης η οποία επιδιώκει αρχικά την σύγχυση μεταξύ εθνικισμού και πατριωτισμού ώστε αυτός να ενοχοποιηθεί, τελικός σκοπός να εξαφανιστεί, είναι το σχέδιο προς την νέα Τελική Λύση.
Η φιλοπατρία ένωσε στην κατοχή όλους τους Έλληνες εναντίων των Γερμανών αλλά όταν ο πατριωτισμός εξέλιπε τότε η χώρα βυθίστηκε στο χάος, στην συμφορά, παλαιότερα οι ίδιες αδελφοκτόνες ιαχές σκέπασαν τον βρυχηθμό της Ρωμαϊκής λεγεώνας που έπρεπε να ληφθεί υπόψιν. 
Νόμιζε δε την μεν πατρίδα οίκον, τους δε πολίτας εταίρους, τους δε φίλους τέκνα, λέει ο Ξενοφώντας. Η αγάπη προς την πατρίδα υπαγορεύει οι διαφορές ιδεολογίας ή οι προσωπικές διαφορές να παραμένουν μέχρι ενός επιπέδου ώστε να μην κινδυνεύει η πατρίδα, ο συνάνθρωπος μας. 
Ο πατριωτισμός και η αγάπη που γεννάει δεν είναι μόνο αιτία της ελευθερίας σε εθνικό επίπεδο αλλά και σε ατομικό, είναι το προαπαιτούμενο για την ατομική ελευθερία και ασφάλεια. Επιπλέον η πρόοδος του κράτους και κατ' επέκταση των πολιτών του έρχεται μέσα από την ενότητα. Όταν ο πατριωτισμός εξαφανίζεται χάνεται η ελευθερία, η συνεκτικότητα της κοινωνίας, η δημοκρατία, η πρόοδος και εν τέλει το ίδιο το κράτος.
Οὐκ ἂν εἴη ἀτείχιστος πόλις ἅτις ἄνδρεσσι, καὶ οὐ πλίνθοις ἐστεφάνωται, είπε ο Λυκούργος.
Έτσι με στέρεο τείχος είναι θωρακισμένη όχι μόνο η χώρα αλλά και η ελευθερία όταν στεφανώνεται με άνδρες πατριώτες, ενώ απροστάτευτη αυτή που έχει ψευδοτείχος από οπτόπλινθους που θεωρούν ότι η φιλοπατρία είναι ανώφελη και εθνικισμός. 
Η Νέα Τάξη πετώντας λάσπη στον πατριωτισμό και πολεμώντας τον με σκοπό την κατάργησή του αυτόματα έχει ως στόχο να καταργήσει και τον ελεύθερο άνθρωπο. 
Είναι αυτή λοιπόν η οποία επιδιώκει να φέρει στον κόσμο ολοκληρωτικά πρότυπα, για αυτό αν δεν ακολουθούνται κατά γράμμα οι επιταγές της κανείς δεν πρόκειται να σε υποστηρίξει και ας είσαι στην κατηγορία των διάφορων εκλεκτών ομάδων του Οδηγού, αντίθετα ο πραγματικός και γνήσιος φίλος Χριστός έχει αγάπη χωρίς όρους. Η τακτική είναι κατά πολύ χειρότερη αφού η επίθεση δεν είναι απροκάλυπτη όπως μια στρατιωτική εισβολή, των εχθρών τα φουσάτα πια περάσαν, άλωσις άλλως με άλω γίνεται.
Όσοι κατηγορούν τους πατριώτες, μα και τους ταυτίζουν με εθνικιστές, δείχνουν ασέβεια προς τα ευγενικά ιδεώδη, ασέβεια προς την παιδεία, ασέβεια προς την ιστορία της χώρας τους, ασέβεια προς μεγάλες μορφές της πατρίδος που έλαμψαν παγκοσμίως, επιτίθενται προς την δημοκρατία την ελευθερία και την πρόοδο. 
Ασεβώντας σε όλα αυτά αντί παιδιά της Ελλάδος γίνονται παιδιά του σωλήνα της Νέας Εποχής και των λημμάτων που αυτός μεταφέρει. Ψεκασμένοι από τα ακροστόμια της τεχνητής βροχής παραλογισμού αυτού του αγωγού δεν μπορούν να ακούσουν ποιοι είν' αυτοί που πλησιάζουν με πολλή ποδοβολή. 
Δεν μπορούν να εννοήσουν την συμφορά που έρχεται όταν ο πατριωτισμός εξαφανίζεται, μη κατανοώντας αυτό τότε δεν θα αντιμετωπίσουν και την συμφορά όταν έρθει, άρα δεν αποδεικνύονται ούτε σοφοί ούτε γενναίοι. Είναι έργο των σοφών να προβλέψουν τη συμφορά πριν έρθει. Είναι έργο των γενναίων να αντιμετωπίσουν τη συμφορά όταν έρθει, είπε ο Πιττακός Μυτιληναίος, ένας από τους επτά σοφούς. 
Ενώ ορισμένοι εξ αυτών κάνουν λόγο για φανταστικό φίλο είναι οι ίδιοι που ζουν σε φανταστικό κόσμο, στον αυτιστικό κόσμο τους, γενόμενοι επικίνδυνοι και για αυτόν ακόμη τον εαυτό τους. 
Ο άπατρις πολίτης του κόσμου είναι στην πραγματικότητα πολίτης του απόκοσμου, ένα πιόνι στον κόσμο του, χρήσιμο άχρι καιρού άλογον στην σκακιστική παρτίδα για παγκόσμια κυριαρχία και το σχοινί του Πατριάρχη δένει το χαλινάρι.

---------------------------------
 
Σχόλιο:
πλουσια αναφορα αρχαιων πηγων, που ομως αποκαλυπτει την πνευματικη γυμνια = οτι δεν υπαρχει ουτε μια χριστιανικη βαση -προκυπτουσα εκ της αγιας γραφης και της παραδοσης των αγιων- του πατριωτισμου. Πασα πατρις ξενη και πασα ξενη πατρις 
 
Απάντηση: 
Στην Γραφή βλέπουμε ότι ο Θεός όρισε την κάθε πατρίδα τὰς ὁροθεσίας τῆς κατοικίας αὐτῶν και ότι κάθε έθνος βρίσκεται υπό την προστασία ενός άρχοντος, δηλαδή ενός Αρχαγγέλου. Καὶ ἐν τῷ καιρῷ ἐκείνῳ ἀναστήσεται Μιχαὴλ ὁ ἄρχων ὁ μέγας, ὁ ἑστηκὼς ἐπὶ τοὺς υἱοὺς τοῦ λαοῦ σου·, κατά τον καιρό εκείνο θα εγερθεί ο αρχάγγελος Μιχαήλ, ο οποίος στέκεται προστάτης των υιών του ιουδαϊκού λαού σου, ὁ ἄρχων βασιλείας Περσῶν εἱστήκει ἐξ ἐναντίας μου εἴκοσι καὶ μίαν ἡμέραν, ο Άρχων του βασιλείου των Περσών στεκόταν εναντίον μου είκοσι μια ήμερες, και να, ένας από τους άρχοντες τους πρώτους ο Μιχαήλ, ήρθε να με βοηθήσει και αυτόν τον άφησα εκεί να μάχεται με τον άρχοντα του βασιλείου των Περσών. 
Αργότερα γίνεται λόγος για άρχοντα που προστατεύει το έθνος των Ελλήνων καὶ νῦν ἐπιστρέψω τοῦ πολεμῆσαι μετὰ τοῦ ἄρχοντος Περσῶν· καὶ ἐγὼ ἐξεπορευόμην, καὶ ὁ ἄρχων τῶν Ἑλλήνων ἤρχετο, ενώ στο Δευτερονόμιο γίνεται λόγος για όρια εθνών κατά αριθμόν αγγέλων Θεού, ἔστησεν ὅρια ἐθνῶν κατὰ ἀριθμὸν ἀγγέλων Θεοῦ. 
Οι Χριστιανοί κατανοούν ὅτι ξένοι καὶ παρεπίδημοί εἰσιν ἐπὶ τῆς γῆς, έτσι έχουν τον νου στον ουρανό και όχι στην Γη, όμως όπως δεν μένουν σε δρόμους και πλατείες γιατί το διαμέρισμά τους βρίσκεται στον ουρανό ἐν τῇ οἰκίᾳ τοῦ πατρός μου μοναὶ πολλαί εἰσιν· στο ανάκτορο του πατέρα μου υπάρχουν πολλά διαμερίσματα, όμοια δεν είναι απάτριδες επειδή έχουν ουράνια πατρίδα, ἡμῶν γὰρ τὸ πολίτευμα ἐν οὐρανοῖς ὑπάρχει, σε αυτό κάνει αναφορά και η επιστολή Προς Διόγνητο, πάσα ξένη πατρίς εστιν αυτών και πάσα άπατρις ξένη. Ο  Άγιος είναι πασίγνωστο ότι ενδιαφέρθηκε για την σωτηρία των συμπατριωτών του, όπως είπε ήταν πρόθυμος να χωριστεί από τον Χριστό για να σωθούν αυτοί, ηὐχόμην γὰρ αὐτὸς ἐγὼ ἀνάθεμα εἶναι ἀπὸ τοῦ Χριστοῦ ὑπὲρ τῶν ἀδελφῶν μου, τῶν συγγενῶν μου κατὰ σάρκα, άλλος Άγιος, ο Γρηγόριος Θεολόγος ανέφερε "είναι ιερό να τιμάμε την μητέρα μας, ο καθένας έχει την δική του μητέρα, αλλά κοι­νή μητέρα όλων είναι η πατρίδα", ο Κοσμάς Αιτωλός έκανε λόγο για το ποθούμενο, δηλαδή την απελευθέρωση, ενώ από τον Χρυσόστομο Κωνσταντινουπόλεως "τίποτα πιο γλυκό από την πατρίδα" μέχρι τον Χρυσόστομο Σμύρνης φαίνεται ποια είναι η διδαχή του Χριστιανισμού και η στάση του Χριστιανού προς την πατρίδα. 
Είναι φανερό ότι η εμπάθεια δημιούργησε ένα νέο σύμπαν όπου δεν υπάρχουν η κοινή λογική, η απλή καθημερινή γνώση, η Βίβλος, μεγάλες μορφές του Έθνους.


0 comments:

Δημοσίευση σχολίου