Βίοι Αγίων


Οι βίοι αγίων εντολή του Θεού.
Να διαβάζουμε τους βίους των αγίων είναι εντολή Θεού
Το Συναξάριο εντολή της Βίβλου

Αγαπητοί είναι γνωστά τα βιβλιαράκια με τους βίους των αγίων αλλά και τα Συναξάρια, δηλαδή τα βιβλία που περιγράφουν διηγήσεις για τον βίο Αγίων, για καθημερινές συνήθειες των Αγίων, για διάφορα λεχθέντα από αυτούς, για τα μαρτύρια τους, και για πολλά άλλα γεγονότα όπως θαύματα. Πρέπει να γνωρίζουμε ότι τα βιβλιαράκια με τους βίους των αγίων και το Συναξάριο είναι εντολή Θεού να συντάσσονται και να διαβάζονται.
Ο άνθρωπος καλείται από τον ίδιο τον Θεό να εμβλέψει στους βίους των Αγίων ώστε να λάβει παράδειγμα ζωής και να ωφεληθεί. Διαβάζουμε στον Ησαΐα. Ἀκούσατέ μου, οἱ διώκοντες τὸ δίκαιον καὶ ζητοῦντες τὸν Κύριον, ἐμβλέψατε εἰς τὴν στερεὰν πέτραν, ἣν ἐλατομήσατε, καὶ εἰς τὸν βόθυνον τοῦ λάκκου, ὃν ὠρύξατε. ἐμβλέψατε εἰς Ἁβραὰμ τὸν πατέρα ὑμῶν καὶ εἰς Σάῤῥαν τὴν ὠδίνουσαν ὑμᾶς· ὅτι εἷς ἦν, καὶ ἐκάλεσα αὐτὸν καὶ εὐλόγησα αὐτὸν καὶ ἠγάπησα αὐτὸν καὶ ἐπλήθυνα αὐτόν. Ησ. 51,1-2
Ακούστε με εσείς που επιδιώκετε το δίκαιο και ζητείτε τον Κύριο και την βοήθειά του. Παρατηρήστε τον βράχο από τον οποίο έχετε κοπεί, τον λάκκο από τον οποίο έχετε βγει. Παρατηρήστε δηλαδή με προσοχή τον Αβραάμ τον πατριάρχη σας και την Σάρρα, η οποία με ωδίνες σας γέννησε. Αυτός ένας ήταν μεταξύ όλων των ανθρώπων και αυτόν εγώ κάλεσα, τον ευλόγησα διότι τον αγάπησα και πλήθυνα τους απογόνους του.
Ο Αβραάμ ήταν ένας αλλά δίκαιος, δεν είχε ο Θεός προσωποληπτική εύνοια, αυτός ήταν ο λόγος που τον προτίμησε και τον αγάπησε, ότι ήταν δίκαιος. Τότε η στερεά πέτρα ήταν ο Αβραάμ, τώρα η στερεά πέτρα στερεὰν πέτραν από την οποία κοπήκαμε όλοι είναι ο Χριστός, ο ακρογωνιαίος λίθος της Εκκλησίας.
Σύμφωνα με την Θεϊκή εντολή ο Χριστιανός πρέπει να εμβλέπει
στην πέτρα Χριστό στην πέτρα Αβραάμ και φυσικά στην πέτρα κάθε άγιο, διότι η Εκκλησία είναι ένα οικοδόμημα που έχει τὸν λίθον εις κεφαλὴν γωνίας, δηλαδή τον ακρογωνιαίο λίθο, αλλά ως οικοδόμημα έχει και τους άλλους λίθους, την στερεὰν πέτραν Αβραάμ, την στερεάν πέτραν κάθε άγιο, είτε αυτός είναι εν ζωή είτε είναι στον ουρανό.
Όχι μόνο από την έμμεση εντολή του Θεού στον Ησαΐα αλλά και από την άμεση εντολή που βλέπουμε σε όλη την Βίβλο έχουμε υποχρέωση να εμβλέπουμε στον Αβραάμ στον κάθε ένα λίθο του οικοδομήματος Εκκλησία. 
Ο Χριστός είπε ἐμβλέψατε εἰς τὰ πετεινὰ τοῦ οὐρανοῦ, καταμάθετε τὰ κρίνα τοῦ ἀγροῦ,
αλλού διαβάζουμε, οἱ οὐρανοὶ διηγοῦνται δόξαν Θεοῦ, ποίησιν δὲ χειρῶν αὐτοῦ ἀναγγέλλει τὸ στερέωμα, πολλές φορές ο Χριστός παρομοιάζεται με τον Ήλιο και το φως του, καὶ φέγγος αὐτοῦ ὡς φῶς ἔσται Αμβ. 3,4, η ακτινοβολία της δόξας του είναι ισχυρή όπως το φως του Ήλιου, Μαλ. 4,2 καὶ ἀνατελεῖ ὑμῖν τοῖς φοβουμένοις τὸ ὄνομά μου ἥλιος δικαιοσύνης. Οπότε αν πρέπει να εμβλέψουμε με προσοχή τα πουλιά, τα λουλούδια, τον ουρανό, τον Ήλιο, δηλαδή τα άψυχα, την παρομοίωση, και με αυτά να φέρνουμε στον νου μας τον Θεό και να διδασκόμαστε, πόσο μάλλον πρέπει να παρατηρούμε τα έμψυχα, την ομοίωση, ώστε να διδασκόμαστε.
Δηλαδή πολύ εμφατικά έχουμε Θεϊκή εντολή αφενός να συγγράφονται οι βίοι αγίων και αφετέρου εμείς να τους διαβάζουμε ώστε να ωφεληθούμε.

Το Συναξάρι και η ανάγνωσή του είναι Βιβλική εντολή.
Στους βίους και το Συναξάρι έχουμε τις διηγήσεις για τον άγιο που εορτάζει ώστε να παραδειγματιζόμαστε, ώστε να έχουμε ένα δίδαγμα, ώστε να τιμούμε τον Άγιο αφού ο ένας ετυμπανίσθηκε ο άλλος διώχθηκε, εμπαιγμών και μαστιγώσεων έλαβαν πείρα, φυλακίστηκαν, λιθοβολήθηκαν, με σπαθί τους αποκεφάλισαν, χωρίς να δεχθούν την απελευθέρωση που τους προσέφεραν αν αρνούνταν την πίστη. Προς Εβραίους κεφ. 11.
Ο άνθρωπος καλείται με τον οφθαλμό του να δει τους βίους των αγίων ώστε να συγκρίνει το κακό και το αγαθό, τον θάνατο και την ζωή. Να κοιτάξει στους βίους των αγίων και να εννοήσει ότι "παραπλεύρως από το κακό υπάρχει το αγαθό, παραπλεύρως από τον θάνατο υπάρχει η ζωή, όμοια παραπλεύρως από τον ευσεβή υπάρχει ο αμαρτωλός". Ο πιστός καλείται να παρατηρήσει προσεκτικά "όλα τα έργα του Θεού, δυο προς δυο, το ένα απέναντι στο άλλο".
ἀπέναντι τοῦ κακοῦ τὸ ἀγαθὸν καὶ ἀπέναντι τοῦ θανάτου ἡ ζωή· οὕτως ἀπέναντι εὐσεβοῦς ἁμαρτωλός. καὶ οὕτως ἔμβλεψον εἰς πάντα τὰ ἔργα τοῦ Ὑψίστου, δύο δύο, ἓν κατέναντι τοῦ ἑνός. Σοφ. Σειρ. 33,14-15
Είναι παράπλευρα μας λέει ο Σειράχ, η μια πλευρά και η άλλη πλευρά. Στην μια πλευρά έχουμε το κακό, τον θάνατο, τον αμαρτωλό, στην άλλη πλευρά έχουμε το αγαθό, την ζωή. Καλείται ο πιστός να δει ότι την ζωή κερδίζει ο ευσεβής. 
Την ζωή κερδίζει ο αγαθός και έτσι ζει πραγματικά για αυτό και βρίσκεται ανάμεσά μας. 
Ο ευσεβής άγιος Ραφαήλ, ο ευσεβής άγιος Εφραίμ ο ευσεβής άγιος Νεκτάριος, ο ευσεβής άγιος Παΐσιος, ο ευσεβής άγιος Πορφύριος, ο ευσεβής άγιος Ευμένιος, ο ευσεβής άγιος Δανιήλ, κέρδισαν την ζωή και είναι μαζί μας κυριολεκτικά.
Πόσοι δεν εμβλέπουν σε αυτούς και λαμβάνουν θείες ευλογίες;
Στην αντίθετη πλευρά ο ασεβής κερδίζει τον θάνατο και την ψεύτικη ζωή η οποία είναι όχι φυσική παρουσία αλλά "παρουσία" σε ταινίες και φωτογραφίες.


Σήμερα 15/9/20 εορτή του Αγίου Νικήτα του Γότθου μεγαλομάρτυρα, όσιου Φιλόθεου του Πρεσβύτερου και θαυματουργού, αγίου Βησσαρίωνα Αρχιεπίσκοπου Λαρίσης, αγίου Ιωάννη Νεομάρτυρα εκ Κρήτης, Άγιοι Μάρτυρες που μαρτύρησαν μαζί με τον Άγιο Νικήτα, Άγιου Πορφύριου του μίμου, Εύρεσις τιμίου λειψάνου του Αγίου Ακακίου, επισκόπου Μελιτινής, αγίου Μαξίμου, Αγίων δυο κόρων, Εύρεση τιμίου λειψάνου του Αγίου Πρωτομάρτυρα Στεφάνου, αγίου Συμεών Αρχιεπίσκοπου Θεσσαλονίκη, όσιου Μελετίου, αγίου Ιωσήφ του νέου Μητροπολίτη Τιμισοάρας, οσίου Νικήτα επισκόπου Χυτρών Κύπρου



0 comments:

Δημοσίευση σχολίου