Γιόγκα Φενγκ Σούι Γιόγκα Ομοιοπαθητική


18/10/2019 Λουκά του Ευαγγελιστού, Αγίου Μαρίνου του γέροντος

Γιόγκα Φενγκ Σούι Ομοιοπαθητική Αγιουρβέδα Διαλογισμός
Η Βίβλος μας λέει ότι προξενούν ανισορροπία, μαρασμό, πρόωρο θάνατο.
Η Χριστιανική ζωή φέρνει επιτυχία, ευεξία, μακροζωία, αιώνια ζωή.


Αγαπητοί στην χώρας μας έχουν κάνει την εμφάνιση τους διάφορες θεωρίες οι οποίες υπόσχονται ευεξία μακροζωία ισορροπία θετική ενέργεια. Η εισαγωγή στην ζωή μας ασκήσεων και κομματιών από άλλες θεωρίες με το σκεπτικό ότι αυτές θα μας φέρουν τα παραπάνω είναι απαράδεκτη. Πως θα μας φαινόταν εάν βάζαμε έναν Βούδα μέσα στον Χριστιανικό ναό επειδή μας αρέσει ως τέχνη το συγκεκριμένο άγαλμα; Πως θα μας φαινόταν εάν διακοσμήσουμε με φωτογραφίες της Κάλι τον Ναό γιατί έχουν όμορφα χρώματα; Αν στο Ευαγγέλιο δίπλα βάζαμε ένα παμπάλαιο Κοράνι ή την Μπαγκαβάτ Γκίτα; είναι ένα από τα πιο ιερά κείμενα του Ινδουϊσμού, επειδή αυτή η κόπια είναι 1000 ετών;
Σίγουρα όλα αυτά θα μας φαίνονταν εντελώς ανόητα και αφελή.
Σε αυτό που θα ήταν ανόητο αλλά και λιγότερο επιβλαβές, διότι το να έβαζε κάποιος τον Βούδα-έργο τέχνης σε Χριστιανικό Ναό είναι πρώτιστα δείγμα αφέλειας, θα είχαμε αντίρρηση, όμως με περισσή ευκολία ακολουθούμε γυμναστικές και υποδείξεις και διδαχές από άλλες θεωρίες. 
Με αυτή την πράξη κάνουμε εκείνο που μας φαινόταν πριν κωμικό. 
Στον ναό βάλαμε έναν Βούδα δίπλα στον Χριστό, μια φωτογραφία της Κάλι δίπλα στον Άγιο, δίπλα στο Ευαγγέλιο βάλαμε το Κοράνι, στο Δεσποτικό, τον θρόνο του επισκόπου, τοποθετήσαμε ένα φλιτζάνι και αυτά τα γελοία και ανόητα έγιναν όχι απλά γιατί τα θεωρούμε έργα τέχνης αλλά γιατί νομίζουμε ότι θα έχουν θετική επίδραση επάνω μας. 
Ο ναός στον οποίο εισάγαμε όλα αυτά είναι ο εαυτός μας, ο ναός του Αγίου Πνεύματος. 
Στο Δεσποτικό, δηλαδή την καρδιά μας που πρέπει να κάθεται ο Χριστός εμείς βάλαμε το φλιτζάνι τα ζώδια και τα άστρα που τάχα μας λένε το μέλλον, δίπλα στον Άγιο του οποίου στον ναό μας έχουμε την εικόνα, δηλαδή έχουμε εντός μας την θύμηση και το παράδειγμα της ζωής του, βάλαμε τον Ινδουισμό και την Γιόγκα του, και γενικώς βάλαμε ένα κομμάτι από άλλες θεωρίες εντός του ναού μας και με αυτό βλασφημήσαμε.
Κάποιος ίσως πει ότι η Γιόγκα είναι γυμναστική, αυτό είναι λάθος διότι η Γιόγκα έχει υπόβαθρο και αυτό δεν είχε σκοπό επί παραδείγματι την σωματοδομική. 
Τι θα λέγατε αν ένας ιερέας ήθελε να κάνει μια ομιλία και τον ανήγγειλαν με τα  λόγια "θα ακούσουμε τον γιόγκι"; Τι θα σκεφτόσαστε αν κάποιος σας έλεγε "μπαίνω στο τζαμί" ενώ έμπαινε στον Ναό της περιοχής του; Και όμως αυτό το παράδοξο γίνεται με την Γιόγκα. 
Αντί να την ονομάσουμε μέρος μιας θρησκευτικής λατρείας, δηλαδή ότι στην πραγματικότητα είναι και η οποία δεν συμβιβάζεται με την Χριστιανική ιδιότητα, εμείς ονομάσαμε την "Γιόγκα" γυμναστική και με αυτό λέμε ότι θα μιλήσει ο γιόγκι και ενώ είμαστε Χριστιανοί μπαίνουμε στο τζαμί, δηλαδή πάμε σε κέντρα που διδάσκουν Γιόγκα.
Με αυτό γίναμε δούρειοι ίπποι αφού ο αμαρτωλός περίγυρος, ένα μεγάλο όπλο του Σατάν, έγινε πραγματικότητα με εμάς συμμάχους του. Η Γιόγκα και οι άλλες θεωρίες και πίστεις με την πράξη μας έχουν αποκτήσει υπόσταση και κύρος, αφού "και οι Χριστιανοί τις παραδέχονται", ενώ θα είναι κάτι το σύνηθες, άρα δεν φαίνεται ότι είναι αμαρτία. Μετά την γυμναστική θα έρθουν και οι θεωρίες της θρησκείας από την οποία προήλθε η Γιόγκα, ο απώτερος σκοπός.
Είναι μεγάλο λάθος και πλάνη να νομίζουμε ότι ο Χριστός δίδει το βάρος στην επόμενη ζωή και αδιαφορεί για την επίγεια, ότι η διδαχή του αφορά την επόμενη ζωή και όχι και την τωρινή. 
Πλάνη ολέθρια να νομίζουμε ότι ο Χριστιανισμός αφορά την μελλοντική ευτυχία μας και διδάσκει για το μέλλον και έτσι άλλες θεωρίες είναι για το σήμερα ώστε να έχουμε ευεξία ισορροπία και μακροημέρευση σε αυτήν την ζωή. Ας θυμηθούμε τον απόστολο Παύλο ο οποίος μας λέει, ἡ γὰρ σωματικὴ γυμνασία πρὸς ὀλίγον ἐστὶν ὠφέλιμος, δὲ εὐσέβεια πρὸς πάντα ὠφέλιμός ἐστιν, ἐπαγγελίαν ἔχουσα ζωῆς τῆς νῦν καὶ τῆς μελλούσης. Α Τιμ. 4,8 Διότι η μεν σωματική γυμναστική είναι ωφέλιμη λίγο διότι ωφελεί μόνο το σώμα. Η ευσέβεια όμως είναι ωφέλιμη σε όλα, και στην ψυχή και στο σώμα, διότι υπόσχεται και προσφέρει αγαθά για την παρούσα αλλά και την μέλλουσα ζωή.
Ο Χριστός έπλασε τον άνθρωπο όχι μόνο ψυχή αλλά και σώμα, τον έθεσε επί Γης και όχι επ' ουρανού και ως εκ τούτου δεν γίνεται να αδιαφορεί για την τωρινή ζωή και την δημιουργία. Μας λέει ο Χριστός "δώσε μας το άρτον τον επιούσιον", "θρέφει τα πετεινά του ουρανού που δεν σπείρουν και δεν θερίζουν" Ματθ. 6 ,26, "ντύνει τα κρίνα με λαμπρό ένδυμα που ούτε ο Σολομώντας δεν είχε φορέσει" Ματθ. 6,28, οπότε γίνεται φανερό ότι και τα υλικά αγαθά παρέχει διότι είναι ο πατέρας μας, "αν το χορτάρι που σήμερα υπάρχει και αύριο το καίνε ντύνει ο Θεός τόσο ωραία, πόσο περισσότερο εσάς. Μην έχετε στον νου συνέχεια τα υλικά, ο Θεός γνωρίζει ότι τα έχετε ανάγκη και θα σας τα δώσει" Ματθ. 6,30.
Πλὴν ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν. Λουκ. 12,31 Να ζητάτε προ παντός την βασιλεία του Θεού και τότε τα επίγεια αγαθά θα σας δοθούν μαζί με τα πνευματικά και ουράνια.
Εφόσον ο άνθρωπος είναι και σάρκα τότε ο Χριστός θα έχει ορίσει κάποιο τρόπο μακροζωίας και για το σώμα όταν αυτό είναι επί Γης διότι και η μακροζωία είναι ένα αγαθό το οποίο λαμβάνει ο άνθρωπος, όταν βέβαια είναι προς όφελος του. Ο τρόπος που όρισε για να ληφθεί αυτό το υλικό αγαθό είναι η τήρηση των εντολών, "ζητάτε την Βασιλεία του Θεού" και είναι ο απόλυτος τρόπος, δηλαδή αυτός που πραγματικά ενεργεί, ο γνήσιος, οτιδήποτε άλλο θα είναι το κάλπικο και δεν θα έχει πραγματικά θετική επίπτωση στον άνθρωπο. Όχι μόνο δεν θα έχει θετική επίδραση αλλά το αντίθετο θα γίνεται. 
Εφόσον αυτές οι θεωρίες δεν είναι οδηγίες που έχουν δοθεί από τον Δημιουργό, οδηγίες που δεν υπάρχουν στο εγχειρίδιο του κατασκευαστή, τότε θα έχουν αρνητική επίπτωση επάνω στον άνθρωπο.
Άρα η γιόγκα, η αγιουρβέδα, ο διαλογισμός, το φένγκ σούι, τα τσάκρας, το βιοενεργειακό μασάζ, η ρεφλεξολογία, η οργονομία, η αρωματοθεραπεία, η Θεοσοφία, πίστη σε άστρα, σε ζώδια, σε φλυτζάνια, σε χαρτιά και όλες οι παρόμοιες θεωρίες και πίστεις επιφέρουν γρηγορότερη επίτευξη των κακών σκοπών των αντιπάλων, προξενούν ανισορροπία, λιγότερο ικανή σκέψη, λιγόστευση της ζωής οδηγώντας στον πρόωρο θάνατο, αφαιρούν την ζωοποιό Θεϊκή θετική ενέργεια και δεν μπορούν να ασκούνται παράλληλα με την Χριστιανική ζωή. Ο άνθρωπος έχει πλαστεί να απορροφά την Θεϊκή ενέργεια, απορροφά και τρέφεται με την χάρη του Θεού.
Η Γιόγκα και όλες οι θεωρίες που έχουν βάση διαφορετική από αυτήν του Χριστιανισμού οδηγούν στον πρόωρο θάνατο ακόμη και αν φαινομενικά δεν έχουν κάποια επίπτωση γιατί αλλάζουν την πηγή ενέργειας του ανθρώπου από το άκτιστο στο κτιστό. Έτσι οδηγούν στην χειροτέρευση της ζωής, στην επίτευξη των κακών σκοπών των αντιπάλων, στην λιγόστευση του χρόνου σε μια καλή θέση κατά το κοσμικό κριτήριο.
Ας δούμε ότι η Βίβλος ξεκάθαρα μας βεβαιώνει τα παραπάνω.  

Καὶ ἔσται μετ᾿ αὐτοῦ, καὶ ἀναγνώσεται ἐν αὐτῷ πάσας τὰς ἡμέρας τῆς ζωῆς αὐτοῦ, ἵνα μάθῃ φοβεῖσθαι Κύριον τὸν Θεόν σου καὶ φυλάσσεσθαι πάσας τὰς ἐντολὰς ταύτας καὶ τὰ δικαιώματα ταῦτα ποιεῖν, ἵνα μὴ ὑψωθῇ ἡ καρδία αὐτοῦ ἀπὸ τῶν ἀδελφῶν αὐτοῦ, ἵνα μὴ παραβῇ ἀπὸ τῶν ἐντολῶν δεξιὰ ἢ ἀριστερά, ὅπως ἂν μακροχρονίσῃ ἐπὶ τῆς ἀρχῆς αὐτοῦ, αὐτὸς καὶ οἱ υἱοὶ αὐτοῦ ἐν τοῖς υἱοῖς Ἰσραήλ. Δευτ. 17,19-20 
Στο χωρίο αυτό γίνεται λόγος για τον Βασιλιά καθιστῶν καταστήσεις ἐπὶ σεαυτὸν ἄρχοντα, ὃν ἂν ἐκλέξηται Κύριος ὁ Θεὸς αὐτόν Δευτ. 17,15 Θα εγκαταστήσεις βασιλιά για τον εαυτό σου, αυτόν που ο Θεός θα εκλέξει. Το προηγούμενο χωρίο Δευτ. 17,19-20 έλεγε: ο βασιλιάς θα έχει πάντοτε μαζί του την Γραφή, θα την μελετά όλες τις ημέρες της ζωής του για να μάθει να φοβάται τον Θεό και να φροντίζει ώστε να εφαρμόζει όλες αυτές τις εντολές και τους νόμους. Αυτό για να μη αλαζονευτεί η καρδία του απέναντι των αδελφών του, για να μη παρεκκλίνει από τις εντολές του Κυρίου δεξιά η αριστερά και για να μείνει έτσι επί πολλά έτη στην εξουσία αυτός και μετά από αυτόν οι απόγονοί του. 
Παρατηρούμε ότι η τήρηση των εντολών φέρνει όχι μόνο μακροζωία αλλά και μακροημέρευση σε κοσμική θέση. Στην Καινή είναι πασίγνωστο ότι ο Ιούδας εκλέχτηκε κάτι απείρως ανώτερο από Βασιλιάς του Ισραήλ, εκλέχτηκε Βασιλιάς του πνευματικού Ισραήλ, του Χριστιανικού έθνους, δηλαδή Απόστολος. Λόγω της αμαρτίας εξέπεσε από την θέση και δεν μακροημέρευσε σε αυτήν, αλλά και την ζωή του λιγόστεψε αυτοκτονώντας. Επιπλέον όσο ζούσε είχε ανισορροπία , διότι ήταν αυτόπτης σε τόσα θαύματα που "δεν είχαν ακουστεί ποτέ" αλλά όμως αυτός πούλησε την ανεκτίμητη αποστολική ιδιότητα και μάλιστα όσο όσο, του έδωσαν ένα ευτελές ποσό, τριάντα αργύρια. Τί θέλετέ μοι δοῦναι, καὶ ἐγὼ ὑμῖν παραδώσω αὐτόν; οἱ δὲ ἔστησαν αὐτῷ τριάκοντα ἀργύρια. Ματθ. 26,15 Τι θέλετε να μου δώσετε και εγώ θα σας τον παραδώσω; Εκείνοι δε του μέτρησαν τριάντα αργυρά νομίσματα
Σε άλλο Βιβλικό απόσπασμα διαβάζουμε εἶπα· διασπερῶ αὐτούς, παύσω δὲ ἐξ ἀνθρώπων τὸ μνημόσυνον αὐτῶν, εἰ μὴ δι᾿ ὀργὴν ἐχθρῶν, ἵνα μὴ μακροχρονίσωσιν, ἵνα μὴ συνεπιθῶνται οἱ ὑπεναντίοι, μὴ εἴπωσιν· ἡ χεὶρ ἡμῶν ἡ ὑψηλὴ καὶ οὐχὶ Κύριος ἐποίησε ταῦτα πάντα. ὅτι ἔθνος ἀπολωλεκὸς βουλήν ἐστι, καὶ οὐκ ἔστιν ἐν αὐτοῖς ἐπιστήμη. οὐκ ἐφρόνησαν συνιέναι ταῦτα· καταδεξάσθωσαν εἰς τὸν ἐπιόντα χρόνον. πῶς διώξεται εἷς χιλίους καὶ δύο μετακινήσουσι μυριάδας, εἰ μὴ ὁ Θεὸς ἀπέδοτο αὐτοὺς καὶ Κύριος παρέδωκεν αὐτούς; Δευτ. 32,26-30 
Είχα αποφασίσει να τους διασκορπίσω ανάμεσα στα έθνη και να εξαλείψω την ανάμνηση τους μεταξύ των ανθρώπων. Και θα πραγματοποιούσα αυτή την απόφαση αν δεν είχα οργισθεί εναντίον των εχθρών τους. Δεν θέλω να γίνουν οι εχθροί τους μακροχρονιώτεροι και ισχυρότεροι από αυτούς για να μη καυχώνται και να λένε "η δική μας μεγάλη δύναμη επέφερε αυτές τις καταστροφές". Ο λαός έχει χάσει τα λογικά του και δεν ξέρει τι κάνει. Δεν θέλησαν να συνετιστούν και να κατανοήσουν αυτά. Ας υποστούν λοιπόν τις συνέπειες της αφροσύνης και πονηριάς τους. Είναι άφρονες διότι δεν εννοούν πως θα ήταν δυνατόν ένας εχθρός να καταδιώξει χίλιους άνδρες και δύο εχθροί να τρέψουν σε φυγή δεκάδες χιλιάδες αν δεν τους εγκατέλειπε ο Κύριος και δεν τους παρέδιδε στους εχθρούς τους;
Σε συνάρτηση με το απόσπασμα για τον Βασιλιά που είδαμε πριν, καταλαβαίνουμε ότι ο Θεός θέλει τον άνθρωπο να είναι ισχυρός, βλέπουμε ότι όποιος τηρεί τις εντολές είναι και παραμένει ισχυρός. Με την τήρηση των εντολών οι πολέμιοι γίνονται αδύναμοι ενώ όταν δεν ακολουθούνται εντολές οι πολέμιοι ισχυροποιούνται, "πως είναι δυνατόν ένας να καταδιώξει χίλιους;"
Ο γνήσιος πιστός παραμένει σε κοσμική θέση περισσότερο από ότι αν ήταν άνομος, οι μεθοδείες και τα σχέδια των αντιπάλων δεν ευοδώνονται εναντίων του πραγματικά πιστού. Μένει στην κοσμική θέση περισσότερο και φεύγει από αυτήν μόνο όταν ο Θεός το επιτρέψει και όχι όταν οι άνομοι το επιθυμούν, ἡ χεὶρ ἡμῶν ἡ ὑψηλὴ καὶ οὐχὶ Κύριος ἐποίησε ταῦτα πάντα, άρα κερδίζει όχι μόνο επειδή παραμένει περισσότερο αλλά κερδίζει ακόμη και όταν φεύγει από την θέση διότι ο Θεός έτσι έκρινε και πάντοτε ότι κάνει ο Θεός είναι προς συμφέρον του ανθρώπου ενώ οι άνομοι πάντοτε βλάπτουν. 
Ας θυμηθούμε και τον Ιωσήφ, έγινε οικονόμος του Πετεφρή, ενός αυλικού του Φαραώ. Η σύζυγος του Πετεφρή τον θέλησε αλλά ο Ιωσήφ δεν ποίησε την αμαρτία ενώπιον του Θεού, καὶ πῶς ποιήσω τὸ ῥῆμα τὸ πονηρὸν τοῦτο, καὶ ἁμαρτήσομαι ἐναντίον τοῦ Θεοῦ; Γεν. 39,9. Επειδή δεν ενέδωσε τον συκοφάντησε η γυναίκα του Πετεφρή και αυτός τον έδιωξε από την θέση του οικονόμου, όμως δεν πέρασε πολύς καιρός και από οικονόμος ενός αυλικού έγινε οικονόμος του ίδιου του Φαραώ.
Το ισχυρός δεν ισχύει μόνο για την κοσμική θέση αλλά ισχύει και για το σώμα
Δεν είναι μόνο η παραμονή περισσότερο σε επίγεια θέση που έρχεται από την τήρηση των εντολών και την απεμπόληση της αμαρτωλής ζωής αλλά μαζί έρχεται και η ισορροπία, η μακροημέρευση, έρχονται καλά στον άνθρωπο.
Έτσι βλέπουμε ότι η τήρηση της 5ης εντολής οδηγεί σε μακροζωΐα. Τίμα τὸν πατέρα σου καὶ τὴν μητέρα σου, ὃν τρόπον ἐνετείλατό σοι Κύριος ὁ Θεός σου, ἵνα εὖ σοι γένηται καὶ ἵνα μακροχρόνιος γένῃ ἐπὶ τῆς γῆς, ἧς Κύριος ὁ Θεός σου δίδωσί σοι. Δευτ. 5,16  Να τιμάς τον πατέρα σου και την μητέρα σου, όπως Κύριος ο Θεός σου σε διέταξε για να σου έλθουν όλα καλά στην ζωή σου και να γίνεις μακροχρόνιος στην γη την οποία Κύριος ο Θεός σου δίδει. 
Και εδώ παρατηρούμε ότι η τήρηση των εντολών φέρνει ευεξία, μακροζωία και καλό, "θα σου έλθουν όλα καλά", όχι βεβαίως όλα καλά υπό την υλιστική έννοια, χρήματα ακίνητα διασημότητα, αλλά υπό την ουράνια έννοια, αυτό είναι το πραγματικό καλό, ότι ο Θεός ορίζει καλό για τον κάθε ένα αφού δεν μπορούν όλοι να διαχειριστούν καλώς το ίδιο καλό. 
Δείτε ανάρτηση πλούσιοι επτώχευσαν και επείνασαν για καλύτερη πληροφόρηση.
Είκοσι κεφάλαια αργότερα θα δούμε τον Υιό Γιαχβέ, δηλαδή τον Χριστό, ο οποίος διδάσκει ότι στάθμιον ἀληθινὸν καὶ δίκαιον ἔσται σοι, καὶ μέτρον ἀληθινὸν καὶ δίκαιον ἔσται σοι, ἵνα πολυήμερος γένῃ ἐπὶ τῆς γῆς, ἧς Κύριος ὁ Θεός σου δίδωσί σοι ἐν κλήρῳ· ὅτι βδέλυγμα Κυρίῳ τῷ Θεῷ σου πᾶς ποιῶν ταῦτα, πᾶς ποιῶν ἄδικον. Δευτ. 25,15-16
Ζύγια αληθινά και δίκαια θα υπάρχουν σε εσένα, μέτρα αληθινά και δίκαια θα χρησιμοποιείς για να ζήσεις πολλά χρόνια στην γη την οποία Κύριος ο Θεός σου έδωσε ως κληρονομιά, διότι είναι μισητός και αποκρουστικός στον Κύριο τον Θεό σου εκείνος που χρησιμοποιεί δόλια ζύγια και διαπράττει αδικία.
Εδώ έχουμε οδηγίες για την καθημερινή ζωή, ο πιστός δεν πρέπει να κλέβει στις συναλλαγές του και λίγο πριν από αυτό είχε πει ο Χριστός, οὐ φιμώσεις βοῦν ἁλοῶντα. Δευτ. 25,4. Δεν πρέπει να βάλεις φίμωτρο στο βόδι που αλωνίζει. 
Ο απόστολος Παύλος χρησιμοποιεί τον στίχο με το φίμωτρο λέγοντας, ἐν γὰρ τῷ Μωϋσέως νόμῳ γέγραπται· οὐ φιμώσεις βοῦν ἀλοῶντα. μὴ τῶν βοῶν μέλει τῷ Θεῷ; ἢ δι᾿ ἡμᾶς πάντως λέγει; δι᾿ ἡμᾶς γὰρ ἐγράφη, ὅτι ἐπ᾿ ἐλπίδι ὀφείλει ὁ ἀροτριῶν ἀροτριᾶν, καὶ ὁ ἀλοῶν τῆς ἐλπίδος αὐτοῦ μετέχειν ἐπ᾿ ἐλπίδι. Α Κορ. 9,9-10
Διότι και στον Νόμο του Μωυσή έχει γραφτεί, δεν θα βάλεις φίμωτρο στο στόμα του βοδιού που αλωνίζει. Μήπως ο Θεός σαν Νομοθέτης ενδιαφέρεται μόνο για τα βόδια; Ή δεν είναι λογικότερο να πιστεύουμε ότι για εμάς δίνει αυτή την εντολή; Ναι για εμάς το λέει. Διότι για εμάς τους πνευματικούς εργάτες έχει γραφτεί στον Νόμο ότι ο γεωργός με την ελπίδα ότι θα απολαύσει και ο ίδιος από την σοδειά οφείλει να οργώνει και να καλλιεργεί και εκείνος που γεμάτος ελπίδα αλωνίζει οφείλει να μετέχει στην ελπίδα, ότι θα απολαύσει τους καρπούς των κόπων του.

Όπως στο χωρίο με το βόδι, του οποίου η ερμηνεία δεν είναι τόσο φανερή, έτσι και στο χωρίο για το ζύγι είναι φανερό ότι "ναι, και για εμάς το λέει", διότι τα σταθμά αναφέρονται όχι μόνο στο κλέψιμο στην ζυγαριά βαρών αλλά και στο κλέψιμο στην ζυγαριά της ζωής όπου όταν αμαρτάνουμε υπάρχουν διαφορετικά ζύγια. Ο Παύλος και ο Ιάκωβος μας διδάσκουν για αυτό το χωρίο της Παλαιάς ότι "ναι και για εμάς το λέει". Το χωρίο κάνει αναφορά και στην αμαρτία όπου από συμφέρον φερόμαστε καλύτερα κρίνουμε και μιλάμε διαφορετικά και κάνουμε τα γνωστά που γίνονται όταν έχουμε έναν ανάγκη ή όταν είναι πλούσιος ή εάν είναι σε μεγάλη θέση, ενώ αν είναι άσημος ή φτωχός έχουμε άλλη συμπεριφορά, ἐὰν γὰρ εἰσέλθῃ εἰς τὴν συναγωγὴν ὑμῶν ἀνὴρ χρυσοδακτύλιος ἐν ἐσθῆτι λαμπρᾷ, εἰσέλθῃ δὲ καὶ πτωχὸς ἐν ῥυπαρᾷ ἐσθῆτι, καὶ ἐπιβλέψητε ἐπὶ τὸν φοροῦντα τὴν ἐσθῆτα τὴν λαμπρὰν καὶ εἴπητε αὐτῷ, σὺ κάθου ὧδε καλῶς, καὶ τῷ πτωχῷ εἴπητε, σὺ στῆθι ἐκεῖ ἢ κάθου ὧδε ὑπὸ τὸ ὑποπόδιόν μου καὶ οὐ διεκρίθητε ἐν ἑαυτοῖς καὶ ἐγένεσθε κριταὶ διαλογισμῶν πονηρῶν; Ιακ. 2,2-4
Ας υποθέσουμε ότι έρχεται ένας με χρυσά δακτυλίδια με ενδύματα πολυτελείας και έρχεται και ένας φτωχός με φθηνά και λερωμένα ρούχα και στρέψετε τα βλέμματά σας με θαυμασμό και εκτίμηση προς εκείνον που φοράει τα χρυσαφικά και τα καλά ρούχα και του πείτε, "εσύ κάθισε εδώ αναπαυτικά στο τιμητικό κάθισμα" και στον φτωχό πείτε "εσύ στάσου εκεί πέρα όρθιος" ή "κάτσε εδώ κάτω",  σας ρωτώ με την μεροληπτική συμπεριφορά σας δεν κάνατε μέσα σας διάκριση και δεν γίνατε άδικοι κριτές εφόσον καταλήξατε σε απόφαση στηριγμένη σε πονηρούς διαλογισμούς, αντιθέτους προς την αγάπη και την δικαιοσύνη του Θεού; 
Άρα "ναι και για εμάς το λέει", διότι όπως αυτός που έχει το σωστό ζύγι στην κυριολεκτική ζυγαριά θα ζήσει πολλά χρόνια στην Γη έτσι και αυτός έχει το σωστό ζύγι στην νοητή ζυγαριά και έχει αγάπη προς όλους θα μακρομερεύσει.
Όλες οι υποσχέσεις για μακροζωία στην Παλαιά ισχύουν και στην Καινή.
Είναι λοιπόν φανερό ότι όλες τις εντολές που μας έδωσε ο Θεός αν τις τηρήσουμε θα έχουμε μακροζωία και ασφάλεια. Πάσας τὰς ἐντολάς, ἃς ἐγὼ ἐντέλλομαι ὑμῖν σήμερον, φυλάξεσθε ποιεῖν, ἵνα ζῆτε καὶ πολυπλασιασθῆτε καὶ εἰσέλθητε καὶ κληρονομήσητε τὴν γῆν, ἣν ὤμοσε Κύριος ὁ Θεὸς ὑμῶν τοῖς πατράσιν ὑμῶν. Δευτ. 8,1 
Όλες τις εντολές που σήμερα σας δίδω φροντίστε να τις τηρήσετε για να ζείτε ασφαλείς και μακροχρόνιοι και να πολλαπλασιαστείτε, να εισέλθετε και να κληρονομήσετε ως δική σας την χώρα την οποία Κύριος ο Θεός σας ορκίσθηκε στους προπάτορες σας ότι θα δώσει σε εσάς.  
Kαὶ γνώσῃ σήμερον καὶ ἐπιστραφήσῃ τῇ διανοίᾳ ὅτι Κύριος ὁ Θεός σου οὗτος Θεὸς ἐν τῷ οὐρανῷ ἄνω καὶ ἐπὶ τῆς γῆς κάτω, καὶ οὐκ ἔστιν ἔτι πλὴν αὐτοῦ· καὶ φυλάξασθε τὰς ἐντολὰς αὐτοῦ καὶ τὰ δικαιώματα αὐτοῦ, ὅσα ἐγὼ ἐντέλλομαί σοι σήμερον, ἵνα εὖ σοι γένηται καὶ τοῖς υἱοῖς σου μετὰ σέ, ὅπως μακροήμεροι γένησθε ἐπὶ τῆς γῆς, ἧς Κύριος ὁ Θεός σου δίδωσί σοι πάσας τὰς ἡμέρας. Δευτ. 4,39-40 
Θα μάθεις σήμερα και θα τυπώσεις στον νου και στην καρδιά σου ότι ο Θεός σου είναι ο αληθινός Θεός πάνω στον ουρανό και κάτω στην γη και δεν υπάρχει άλλος. Προσέξτε ώστε να φυλάξετε τις εντολές όλα όσα σας διατάσσω για να ζήσεις ευτυχής εσύ και τα παιδιά σου και να γίνετε μακροχρόνιοι στην γη την οποία σας δίδει ο Κύριος ως ιδιοκτησία σας.
Από ότι είδαμε η ίδια υπόσχεση για μακροζωία ισχύει και στην εποχή της Καινής. 
Όποιος θέλει αυτός και τα παιδιά του να έχουν ισορροπία, μακροζωία, μακροημέρευση σε μια κοσμική θέση, τότε τηρεί τις εντολές. Δεν καταφεύγει σε Γιόγκα, κάτω στην Γη, ούτε καταφεύγει στα άστρα και ζώδια, πάνω στον ουρανό, ἐν τῷ οὐρανῷ ἄνω καὶ ἐπὶ τῆς γῆς κάτω.
Ότι ισχύει για την 5η εντολή και για το ζύγι ισχύει και για όλες τις άλλες εντολές. Διαβάζουμε στην Παλαιά Διαθήκη
Υἱέ, μὴ παραῤῥυῇς, τήρησον δὲ ἐμὴν βουλὴν καὶ ἔννοιαν, ἵνα ζήσῃ ἡ ψυχή σου, καὶ χάρις ᾖ περὶ σῷ τραχήλῳ. ἔσται δὲ ἴασις ταῖς σαρξί σου καὶ ἐπιμέλεια τοῖς σοῖς ὀστέοις, ἵνα πορεύῃ πεποιθὼς ἐν εἰρήνῃ πάσας τὰς ὁδούς σου, ὁ δὲ πούς σου οὐ μὴ προσκόψῃ· ἐὰν γὰρ κάθῃ, ἄφοβος ἔσῃ, ἐὰν δὲ καθεύδῃς, ἡδέως ὑπνώσεις· καὶ οὐ φοβηθήσῃ πτόησιν ἐπελθοῦσαν, οὐδὲ ὁρμὰς ἀσεβῶν ἐπερχομένας· ὁ γὰρ Κύριος ἔσται ἐπὶ πασῶν ὁδῶν σου καὶ ἐρείσει σὸν πόδα, ἵνα μὴ σαλευθῇς. Παρ. 3,21
Γιε μου πρόσεχε μη παρεκκλίνεις από τον δρόμο μου και παρασυρθείς στον ολισθηρό κατήφορο της απώλειας. Φύλαξε την συμβουλή μου για να διατηρηθεί επί πολύ χρόνο η ζωή σου στην γη. Η δε εύνοια του Θεού και η εκτίμηση εκ μέρους των ανθρώπων ως πολύτιμο κόσμημα θα περιβάλλει τον λαιμό σου. Τότε θα έχεις υγεία σωματική, ευεξία και αναγέννηση για να πορεύεσαι έτσι με πεποίθηση και ειρήνη σε όλους τους δρόμους της ζωής σου, τα δε πόδια σου δεν θα σκοντάφτουν. Όταν θα κάθεσαι κατά την ημέρα δεν θα έχεις κανένα φόβο. Όταν δε κατά την νύχτα θα κοιμάσαι, ο ύπνος σου θα είναι γλυκός ειρηνικός και ξεκούραστος. Δεν θα φοβηθείς από κάτι που έρχεται να σε τρομάξει, ούτε από τις εναντίον σου εφορμήσεις και εφόδους των ασεβών ανθρώπων. Διότι ο Κύριος θα βρίσκεται σε όλες τις πορείες της ζωής σου και θα στερεώσει ασφαλή τα πόδια σου ώστε να μη κλονισθείς και πέσεις.
Όλες λοιπόν οι εντολές αν τηρηθούν δίδουν στον άνθρωπο μακροζωία επί Γης. Επίσης όπως βλέπουμε ξανά η τήρηση των εντολών δίνει ευτυχία αλλά και επίγεια επιτυχία με ταυτόχρονη αποτυχία των σχεδίων των πολεμίων. Στην αντίθετη μεριά όποιος ποιεί την αμαρτία λιγοστεύει την ζωή του, ζῆλος καὶ θυμὸς ἐλαττοῦσιν ἡμέρας, καὶ πρὸ καιροῦ γῆρας ἄγει μέριμνα. Σοφ. Σειρ. 30,24 Η ζηλοφθονία και ο θυμός λιγοστεύουν τις ημέρες της ζωής και η βασανιστική μέριμνα του βίου φέρνει πρόωρα τα γηρατειά. 
"Η πολύ δουλειά τρώει τον αφέντη" λέει το δεύτερο σκέλος της προτάσεως, η κόπωση που φέρνει η πλεονεξία σε γερνάει και λιγοστεύει την ζωή με διάφορους τρόπους ενώ ο θυμός και η ζήλια λιγοστεύουν τις ημέρες διότι δεν είναι λίγες οι φορές που μικραίνουν την ζωή από βίαιο θάνατο ή από τις δύσκολες συνθήκες εντός της φυλακής, ενώ οι συνεχείς καυγάδες και η εσωτερική δηλητηρίαση που φέρνει ο θυμός και η ζήλια οδηγούν τον άνθρωπο στον θάνατο μια ώρα αρχύτερα διότι προξενούν διάφορα νοσήματα, όπως καρδιακά και υπέρταση αλλά κυρίως προξενούν δυσαρμονία στον άνθρωπο.
Ο άνθρωπος πλάστηκε να μην έχει τον εωσφορικό εγωισμό και κατ' επέκταση τον εωσφορικό θυμό, ὅτι κατέβη ὁ διάβολος πρὸς ὑμᾶς ἔχων θυμὸν μέγαν Αποκ. 12,12 κατέβηκε ο διάβολος προς εσάς με θυμό μεγάλο. Ο θυμός του Διαβόλου είναι παράγωγο του εγωισμού του, όπως και ο θυμός του θυμώδη. Όταν υπάρχει στον άνθρωπο ο κακός θυμός, και γενικώς όταν ποιεί την αμαρτία, αυτό σημαίνει ότι δεν βρίσκεται στην αρμονία την οποία τον δημιούργησε ο Θεός. Αυτή η δυσαρμονία που επιφέρει η αμαρτία δεν είναι μόνο αιτία αιωνίου θανάτου, βασιλείαν Θεοῦ οὐ κληρονομήσουσιν, αλλά και αιτία πρόωρου σωματικού θανάτου, "ζηλοφθονία και θυμός λιγοστεύουν τις ημέρες της ζωής", αυτό κυρίως εννοεί ο σοφός Σειράχ. Μας λέει ο απόστολος Παύλος, φανερὰ δέ ἐστι τὰ ἔργα τῆς σαρκός, ἅτινά ἐστι μοιχεία, πορνεία, ἀκαθαρσία, ἀσέλγεια, εἰδωλολατρία, φαρμακεία, ἔχθραι, ἔρεις, ζῆλοι, θυμοί, ἐριθεῖαι, διχοστασίαι, αἱρέσεις, φθόνοι, φόνοι, μέθαι, κῶμοι καὶ τὰ ὅμοια τούτοις, ἃ προλέγω ὑμῖν καθὼς καὶ προεῖπον, ὅτι οἱ τὰ τοιαῦτα πράσσοντες βασιλείαν Θεοῦ οὐ κληρονομήσουσιν.
Όταν ο άνθρωπος δια της τηρήσεως των εντολών και δια των μυστηρίων ζει στο τέλειο εσεσθε οὖν ὑμεῖς τέλειοι Ματθ. 5,48, όταν ζει στην αρμονία την οποία ο Θεός θέλει, σκέφτεται απείρως καλύτερα, νιώθει απείρως ομορφότερα, είναι πλήρως ισορροπημένος, ενώ φτάνει σε μεγαλύτερη ηλικία από όσο θα φτάσει αν είναι βουτηγμένος στην αμαρτία και ας πεθάνει νωρίς. Αν σε κάτι θα πρέπει να εναποθέσουμε την ελπίδα μας για μακροζωία αυτό είναι αποκλειστικά η τήρηση των εντολών και η συμμετοχή μας στα μυστήρια. Το ότι η αμαρτία οδηγεί στον θάνατο μια ώρα αρχύτερα ισχύει για κάθε αμαρτία και όχι μόνο για αυτές που φανερά οδηγούν στον θάνατο, όπως επί παραδείγματι μέθαι, κῶμοι, οι οποίες προξενούν σωματική ασθένεια όπως καρδιακά νοσήματα από τα συνεχή φαγοπότια, προξενούν κίρρωση ή ατυχήματα και δυστυχήματα λόγω μειωμένης εγρήγορσης.
Από όλα τα παραπάνω όπως μπορούμε ευκόλως να εννοήσουμε ότι είναι δυνατόν να αντικατασταθεί "το έργο σαρκός" ζήλος, ζῆλος -- ζῆλοι Σειράχ Παύλος, θυμὸς -- θυμοί Σειράχ Παύλος, με τα υπόλοιπα αμαρτήματα και αντί να ειπωθεί ζῆλος καὶ θυμὸς ἐλαττοῦσιν ἡμέρας Σοφ. Σειρ. 30,24 να ειπωθεί: μοιχεία, πορνεία, ἀκαθαρσία, ἀσέλγεια, εἰδωλολατρία, φαρμακεία, ἔχθραι, ἔρεις, ζῆλοι, θυμοί, ἐριθεῖαι, διχοστασίαι, αἱρέσεις, φθόνοι, φόνοι, μέθαι, κῶμοι καὶ τὰ ὅμοια τούτοις -- ἐλαττοῦσιν ἡμέρας. Παύλος -- Σειράχ.
Όλες λοιπόν οι αμαρτίες προξενούν δυσαρμονία και οδηγούν στον πρόωρο θάνατο. 
Μας λέει ο απόστολος Παύλος ὁ γὰρ ἐσθίων καὶ πίνων ἀναξίως κρῖμα ἑαυτῷ ἐσθίει καὶ πίνει, μὴ διακρίνων τὸ σῶμα τοῦ Κυρίου διὰ τοῦτο ἐν ὑμῖν πολλοὶ ἀσθενεῖς καὶ ἄῤῥωστοι καὶ κοιμῶνται ἱκανοί εἰ γὰρ ἑαυτοὺς διεκρίνομεν, οὐκ ἂν ἐκρινόμεθα· κρινόμενοι δὲ ὑπὸ τοῦ Κυρίου παιδευόμεθα, ἵνα μὴ σὺν τῷ κόσμῳ κατακριθῶμεν. Α Κορ. 11,29-32 Διότι όποιος προσέρχεται στην Ευχαριστία αναξίως τρώει και πίνει κρίμα και καταδίκη επειδή δεν κάνει καμία διάκριση του σώματος και του αίματος του Κυρίου από το κοινό κρασί και ψωμί. Επειδή κοινωνάτε αναξίως υπάρχουν μεταξύ σας πολλοί ασθενείς και βαριά άρρωστοι, αρκετοί δε και πεθαίνουν. Διότι εάν εξετάζαμε τον εαυτό μας με προσοχή και μετανοούσαμε ειλικρινά και άρα κοινωνούσαμε προετοιμασμένοι δεν θα καταδικαζόμαστε και δεν θα τιμωρούμαστε έτσι από τον Θεό. Τιμωρούμαστε τώρα από τον Θεό δικαίως για να μη καταδικαστούμε οριστικά στην απώλεια μαζί με τον κόσμο. 
Είδαμε στο χωρίο αυτό, την ασθένεια, την βαριά ασθένεια, και τέλος την λιγόστευση της ζωής, τον πρόωρο θάνατο, ἀσθενεῖς καὶ ἄῤῥωστοι καὶ κοιμῶνται ἱκανοί, άρα στην αντίθετη πλευρά όποιος προσέρχεται στην Ευχαριστία αξίως έχει υγεία και μακροζωία διότι τηρεί την εντολή, έχει αυτοεξέταση και διακρίνει που προσέρχεται. Για αυτό και η Θεία Ευχαριστία είναι "αντίδοτον του μη αποθανείν" όχι μόνο για τον αιώνιο αλλά και για τον σωματικό θάνατο, ἀντίδοτον τοῦ μὴ ἀποθανεῖν Ιγνάτιος Εφεσίους 20. 
Ας θυμηθούμε και την εντολή της νηστείας, αυτή μας ωφελεί και ευνοεί την μακροζωία διότι αφενός αποφεύγουμε την συνεχή κατανάλωση διαφόρων τροφών που επιβαρύνουν την υγεία, επί παραδείγματι κόκκινο κρέας, και αφετέρου αποφεύγουμε την μεγάλη κατανάλωση των τροφών που οδηγεί σε παχυσαρκία η οποία ευνοεί ασθένειες, επί παραδείγματι την εμφάνιση διαβήτη.
Το ότι όλα τα τὰ ἔργα τῆς σαρκός οδηγούν σε λιγόστευση της ζωής μπορούμε να το δούμε ξανά αν θυμηθούμε αυτά που είπε ο Χριστός στον παράλυτο, "μην αμαρτάνεις πλέον για να μην σου συμβεί κάτι χειρότερο", δηλαδή από κάποια αμαρτία παρέλυσε. Το λέει αυτό στον συγκεκριμένο άνθρωπο διότι η κατάσταση του ήταν καθημερινός βασανιστικός θάνατος, θέλει εμφατικά να μας διδάξει ότι η κάθε αμαρτία φέρνει φοβερότατα βάσανα και λιγόστευση της ζωής, γιατί δεν είπε μην πορνεύεις πλέον ή μην κλέβεις πλέον, αλλά μην αμαρτάνεις πλέον.
Αν συνέχιζε ο πρώην ζωντανός νεκρός την αμαρτία, την οποιαδήποτε αμαρτία, δεν θα ξαναπάθαινε απλά κάποια φοβερή ασθένεια που θα τον έκανε πάλι ζωντανό νεκρό, αλλά λόγω ηλικίας θα οδηγούνταν και στον επόμενο θάνατο, τον αιώνιο, μετὰ ταῦτα εὑρίσκει αὐτὸν ὁ Ἰησοῦς ἐν τῷ ἱερῷ καὶ εἶπεν αὐτῷ· ἴδε ὑγιὴς γέγονας· μηκέτι ἁμάρτανε, ἵνα μὴ χεῖρόν σοί τι γένηται. Ιω. 5,14 Έπειτα από την θεραπεία τον βρήκε ο Ιησούς στην αυλή του ναού και του είπε, "πρόσεξε, έγινες καλά, μην αμαρτάνεις πλέον για να μη σου συμβεί κάτι το χειρότερο". 
Έγινες καλά. Αν κάνεις την αμαρτία θα ασθενήσεις όχι απλά όπως πριν αλλά απείρως χειρότερα. 
Όλα τα έργα της σάρκας όταν γίνονται οδηγούν όχι μόνο στον αιώνιο αλλά και στον σωματικό θάνατο, ὁ ἁμαρτάνων ἔναντι τοῦ ποιήσαντος αὐτὸν ἐμπέσοι εἰς χεῖρας ἰατροῦ. Σοφ. Σειρ. 38,15 Μαθε δε και αυτό, ότι εκείνος ο οποίος αμαρτάνει ενώπιον του Δημιουργού του, θα ασθενήσει και θα περιέλθη στα χέρια του ιατρού.
Ο Δημιουργός έχει ορίσει τρόπο μακροζωίας για την ψυχή αλλά και για το σώμα και είναι ο ίδιος, να μην αμαρτάνουμε και να συμμετέχουμε στα μυστήρια. Αν κάπου πρέπει να έχουμε ελπίδα για μακροζωία τότε αυτό είναι η τήρηση των εντολών και η συμμετοχή στα Μυστήρια.
Ας θυμόμαστε πάντοτε τα λόγια του Χριστού για τον Βασιλιά και τον Ιωσήφ, δηλαδή ας δούμε ότι η αμαρτία επιφέρει μειωμένη παραμονή σε επίγεια θέση, ας θυμηθούμε το τι λέει η Βίβλος, ότι η αμαρτία επιφέρει λιγόστευση της επί Γης ζωής, ἐλαττοῦσιν ἡμέρας -- μηκέτι ἁμάρτανε, ἵνα μὴ χεῖρόν σοί τι γένηται, επιφέρει αιώνια αυτοκαταδίκη, βασιλείαν Θεοῦ οὐ κληρονομήσουσιν -- μηκέτι ἁμάρτανε, ἵνα μὴ χεῖρόν σοί τι γένηται.
Με την τήρηση των εντολών και την δύναμη των μυστηρίων ο άνθρωπος γίνεται οίκος Θεού και έτσι ζει όχι απλά στο "λίαν καλό" καὶ εἶδεν ὁ Θεὸς τὰ πάντα, ὅσα ἐποίησεν, καὶ ἰδοὺ καλὰ λίαν αλλά ζει στο "τέλειο" έσεσθε οὖν ὑμεῖς τέλειοι, αυτό φέρνει και επί Γης μακροζωία.  
Η Χριστιανική ζωή και όχι η Γιόγκα είναι που φέρνει ευεξία, ισορροπία, αρμονία νου και σώματος, μακροζωία. Ο Διάβολος αντιπαραθέτει στα του Χριστού το κίβδηλο, η Γιόγκα και όλες οι θεωρίες έρχονται ώστε να αντικαταστήσουν το γνήσιο και ενώ οι άνθρωποι νομίζουν διαφορετικά αυτά δεν τους ωφελούν.


0 comments:

Δημοσίευση σχολίου