κάρα Αποστόλου Τίτου
 
 
Το πολύ το Κύριε ελέησον το βαριέται και ο παπάς

Σήμερα εορτή των: Αποστόλου Τίτου, αγίου Ιωάννη του Καρπάθιου, Αγίων Επιφάνιου και Ιωάννη Αρχιεπίσκοπων Κωνσταντινουπόλεως, Αγίου Μηνά Αρχιεπίσκοπου Κωνσταντινουπόλεως, Αγίου Σάββα Βενεθάλων, Αγίας Κωνσταντίας της εν Πάφω, Οσίας Ebba της Πρεσβυτέρας. Σήμερα η ανακομιδή Ιερών Λειψάνων του Αγίου Βαρθολομαίου του Αποστόλου.
 
Αγαπητοί είναι γνωστή η έκφραση το πολύ το Κύριε ελέησον το βαριέται και ο παπάς. Λέγεται για να δείξει ότι η συνεχής επανάληψη είναι βαρετή και κουράζει όμως το ρητό είναι παντελώς άστοχο διότι ο παπάς δεν βαριέται ποτέ το Κύριε ελέησον. Η επίκληση του Θεού είναι πάντοτε στα χείλη όχι μόνο του ιερέα αλλά του κάθε Χριστιανού. Είτε είναι λαϊκός είτε ιερωμένος ο Χριστιανός ποτέ δεν βαριέται το Κύριε ελέησον διότι αφενός η προσευχή είναι επικοινωνία με τον Θεό και αφετέρου υπάρχουν οι συνάνθρωποι μας οι οποίοι έχουν ανάγκη της Θείας βοήθειας σε διάφορες στιγμές και περιστάσεις της ζωής και ειδικά σε ασθένειες και άλλες δύσκολες καταστάσεις. Είναι γνωστή η συνεχής επίκληση του Θεού με το κομποσκοίνι και με την ευχή "Κύριε Ιησού Χριστέ Ελέησόν Με" την οποία μας διδάσκουν όλοι οι μεγάλοι Άγιοι όπως ο Άγιος Παΐσιος ο Άγιος Πορφύριος ο Άγιος Ιάκωβος ο Άγιος Εφραίμ Αριζόνας. Αυτοί είναι παραδείγματα σε εμάς και όπως κατανοούμε το πολύ το Κύριε ελέησον όχι απλά δεν το βαριέται ο Χριστιανός αλλά αυτό που βαριέται και τον απωθεί είναι η απουσία του πολύ Κύριε ελέησον. Το ρητό όταν εκφέρεται ως προς την Χριστιανική ζωή τις ακολουθίες ή την προσευχή προσφέρει μια κακή προσφυγή στην αυθεντία, argumentum ad verecundiam, δηλαδή το ρητό εκφέρεται ώστε να δικαιολογηθεί η μετατροπή του Χριστιανισμού από τρόπο ζωής και μια συνεχής κατάσταση σε ένα χόμπι με το οποίο απασχολούμαστε για κάποιες στιγμές ή τον ελεύθερό μας χρόνο. Δεν είναι σπάνιο το ρητό να χρησιμοποιείται και από ιερείς. Είναι λάθος να χρησιμοποιείται το ρητό για τα Χριστιανικά πράγματα διότι δημιουργεί στον αδελφό ο οποίος δεν έχει προχωρήσει στα πνευματικά μια λανθασμένη εντύπωση και τον αποτρέπει από τον συνεχή αγώνα. Λέει ο απόστολος Παύλος, παρακαλῶ δὲ ὑμᾶς, ἀδελφοί, διὰ τοῦ Κυρίου ἡμῶν ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ καὶ διὰ τῆς ἀγάπης τοῦ Πνεύματος, συναγωνίσασθαί μοι ἐν ταῖς προσευχαῖς ὑπὲρ ἐμοῦ πρὸς τὸν Θεόν. Ρωμ. 15,30. Ο απόστολος Παύλος πρόκειται να πάει στην Ιερουσαλήμ μεταφέροντας προμήθειες προς τους πτωχούς Χριστιανούς της αλλά διέτρεχε κίνδυνο από τους φανατισμένους Ιουδαίους για αυτό κατέφυγε στο όπλο της προσευχής. Όταν διατρέχουμε κινδύνους ας μην ξεχνούμε την προσευχή.
Ας μην στηριζόμαστε στην δική μας μόνο προσευχή αλλά ας κινητοποιούμε όλους τους γνωστούς μας ευσεβείς Χριστιανούς. Το ιερό σμήνος των προσευχών ελκύει την άνωθεν βοήθεια, αυτό κάνει και ο απόστολος Παύλος, σημαίνει συναγερμό προσευχής. Όλοι οι Χριστιανοί της Ρώμης πρέπει να συναγωνιστούν στον αγώνα της προσευχής, συναγωνίσασθαί μοι ἐν ταῖς προσευχαῖς ὑπὲρ ἐμοῦ. Αυτές οι δύσκολες καταστάσεις ποτέ δεν λείπουν από την ζωή των συνανθρώπων μας, οπότε το πολύ Κύριε ελέησον είναι επιβεβλημένο και
άκρως απαραίτητο. Στην ίδια επιστολή, δηλαδή στην προς Ρωμαίους υπάρχει η φράση, τῇ προσευχῇ προσκαρτεροῦντες Ρωμ. 12,12. Προσκαρτερώ σημαίνει εγκαρτερώ, επιμένω καρτερικά. Επιμονή λοιπόν και εγκαρτέρηση στην προσευχή. Ομοίως και στην Α' προς Θεσσαλονικείς επιστολή ο Απόστολος συνιστά το ἀδιαλείπτως προσεύχεσθε Α' Θεσ. 5,17. Συνεχώς και ακατάπαυστα να προσεύχεστε προς τον Θεό. Να προσευχόμαστε δηλαδή συ­νεχώς και ακαταπαύστως, χωρίς διακοπές και χωρίς διαλείμματα. Αν αφήσουμε χωρίς προσευχή το νου μας μπορεί εκείνη την ώρα να σπείρει ο εχθρός κάποια ζιζάνια. Όταν καίει ακατάπαυστα η φωτιά της προ­σευχής, τα κουνούπια και οι μύγες του διαβόλου δεν πλησιάζουν γιατί ξέρουν πως θα καούν.
Η διάθεση για προσευχή αλλά και η ίδια η προσευχή ανάλογα με την πνευματική κατάσταση που δημιουργεί μέσα σου δείχνει σε ποιο πνευματικό σκαλοπάτι βρίσκεσαι. Όταν κανείς δεν επιθυμεί να προσεύχεται ή προσεύχεται ελάχιστα και αυτό με το ζόρι, αυτό δείχνει την πνευματική του φτώχεια και δυσ­τυχία, για να μη ειπωθεί δείχνει τον πνευματικό του μαρασμό και θάνατο.



0 comments:

Δημοσίευση σχολίου